mandag den 30. juli 2012

Solnedgange, koldt vejr og en dejlig weekend...

ååhhh hvor er solnedgange altså bare super smukke. Vi oplevede en dejlig en af slagsen da vi stod på stranden i Skagen. Dog blæste det en halv pelikan, men det var nu alligevel det hele værd.
Det er så vildt så hurtig den går ned. På under 5 min var den jo nærmest væk. :-)
Koldt og blæsende var det og i det hele taget var vejret ikke det bedste denne weekend, men dejligt selskab opvejede det heldigvis.
Det er 100 år siden jeg sidst har været i Skagen. Faktisk har jeg ik været der siden jeg var ganske ung, så det var meget begrænset for hvad jeg kunne huske. Derfor var det som et nyt møde at gå rundt i byen og efterfølgende cykle lidt rundt i Gl. Skagen.
Vi spiste en lækker frokost på fiskerestauranten på havnen. Det er nu altså lidt noget andet at sidde i DK udendørs, spise lækker fisk og kigge på bådene som ligger til kaj, end når man er syd på og oplever samme senarie. Dog må jeg sige, at begge dele er smukke på hver sin måde.
Det var fedt at sidde der i lørdags - også selvom det var i DK, 16-17 gr og regn !!!

Lørdag aften forsøgte jeg mig med at lave min første rabarbertærte nogensinde. Ikke en ny opfundet opskrift. Der er jeg ikke helt endnu, men jeg har nu efter mit første forsøg, erfaret at den blev temmelig god så jeg er tryg ved at udvide opskriften på egen hånd.
Den jeg lavede var bare fra Arla's hjemmeside, men det gjorde den jo ikke ringere.
Vi var 4 voksne, og der var intet tilbage af den... uhmmm... serverede den lun og med cremefraiche.. JA TAK !!

Weekenden gik bare så lynende stærkt og inden vi fik set os om var det tid til at køre hjemad igen.
Kæresten fik badet i det kolde vestehavs vand med en masse bølger. Jeg nøjes med at stikke føderne i vandkanten. Det var rigeligt for mig. Det blæste som sagt en halv pelikan, var overskyet og vist ik mere end 16 gr, så en tur i det kolde vand kunne jeg godt undvære.
Vi nåede at gå en lille tur rundt nede ved klitterne inden vi vendte næsen hjemad. Nøj hvor er strande smukke. Med alt deres lyng, hyben buske og alt det "vilde græs"...

Nu er endnu en uge startet og som altid er den mere eller mindre fuldt booket op. Just the way I like it.. hihi.

I morgen aften skal jeg finde ud af hvad jeg vil bage af kage til min søster & hendes kæreste's fødselsdag. Jeg meldte mig frivilligt til at bage en kage, så jeg må have "tænke-hatten" på og luppen frem.. dvs finde på noget selv og smugkigge lidt på opskrifter som ser gode ud.
Pt er jeg lidt vild med rabarber og tærten blev jo fin sidst, så tænkte om jeg skulle lave en "normal" version og en udvidet med lidt ekstra sjovt i...
Eller om jeg skal diske op med nogle muffins og en kage. Vi bliver trods alt 15 personer i alt. 3 af dem børn, som sikkert spiser mere end 1 stykke. :-)

Hmm.... jeg må se om jeg kan blive inspireret.

Idag skal jeg ellers ud og besøge en veninde i hendes kolonihave. En evighed siden vi sås sidst, så det skal nok blive hyggeligt. Desværre har jeg ik fået bagt en kage, hvilket jeg ellers gerne ville, men lysten var der ikke igår aftes. Der ville jeg meget hellere diske op med en let anretning af cappacio med tilbehør og hjemmegrillede rejespyd, samt krammeputte med kæresten på sofaen til en god film.
(Se det var en super afslutning på weekenden !!! )

Nu er en ny uge startet hvor jeg skal nyde min dejlige knægt (og forhåbentlig også lidt lækkert vejr). Ihh hvor jeg allerede glæder mig til at hente ham i børnehaven her i eftermiddag.

Ingen kommentarer: