tirsdag den 24. juli 2012

Sommerfarver og neglelak

Sidste uge var ferie uge.. som blev brugt hos Svigerforældrene. Dermed er der jo næsten dømt opvartning fra start til slut, hvilket kan være skønt, men samtidig også noget man skal vende sig lidt til.
De er smadder søde og jeg ville ikke være dem foruden, men det er nu altid dejligt at være hjemme igen.

Det har været en skøn uge. Vi har lavet en masse ting (biograftur, legeplads, fodre ændre, en tur til havnen, cyklet, kattegatcentret, Djurs Sommerland, badet i svømmebasin osv) Mest af alt har vi forsøgt at nyde vejret ude så meget som muligt.
Det er nu skægt så forskelligt børn og voksne har deres prioriteter. Vi er en tur i Skandinavisk dyrepark som er super flot med deres kæmpe areal og flotte dyr. Man kommer ind og kan fodre dådyr (mener det var dådyr ??), og kan ellers gå rundt og se resten på nært hold. Vi kommer halvvejs og lillemanden opdager "legeland" og derefter er der faktisk kun øje for legelandet.
Men nææææ nej - vi er jo kommet for at se dyrene så vi må da også lige se resten af dem før vi bruger resten af dagen på legepladsen.Tænk at der skal så lidt til før end fokus bliver drejet mod noget helt andet. :-)
Vi blev enige om, at en anden gang, så er det næsten ikke pengene værd at betale for en indgang når en fin legeplads er top attraktionen og ikke dyrene. Man lærer jo hele tiden noget nyt om de kære børn og jeg er nu et eller andet sted glad for at blive mindet om hvor forskellige prioriteter voksne & børn har.
Det var en dejlig dag, vejret var fint og vi fik alle brændt lidt krudt af på legepladsen både voksne og børn, så alt i alt en god oplevelse. :)

Ferie ugen gik også med at få bagt lidt mere. Den ene dag blev det til bananmuffin med kakaofrosting på og ellers nåede jeg lidt kanelsnegle. Dem kan jeg spise hele dagen hvis jeg gav mig selv lov. Uhmm hvor sådan nogle bare er lækre.
(Billeder skal nok komme)
Helt modsat min dårlige oplevelse af min missipie mudpie cake lavet af skumfiduser. Nøj hvor blev jeg skuffet. Den tog en evighed at lave og smagte virkelig ik særlig godt. Æv :-( Men nu er den afprøvet og ved nærmere eftertanke, så bliver det vist til en "one time only" oplevelse.

Lørdag var eneste dag med sådan rigtig sol, så jeg udnyttede chancen for at lægge den fineste sommer farve på fingrene. Nøj hvor bliver man i godt humør af fine nylakerede negle ! Plus farven naturligvis matchede den kjole jeg skulle have på dagen efter til fødselsdag. Ikke dårligt !
Sommerfarve som koral rød, mint grøn og sart lyserød / støvet lyserød... det er virkelig sommerfarver som man ser overalt i disse dage.
Pt er jeg faldet for den her orange/koral røde farve. Den går desværre ikke super til alt mit sommertøj så jeg har måtte prøve alverdens forskellige outfit her til morgen. Hi hi hvad man ik gør for at få fingrene til at matche noget af det andet.
Har også en i mintgrøn som er super fin på tæerne, men har endnu ik helt forliget mig med den på fingrene. Det skal nok komme - jeg skal bare lige have fundet det perfekte outfit som matcher det.
Elsker sommeren og den farver, dens lyse nætter, latter og udendørs leg, grill, strand og flotte smukke blomster.
Søndag var vi til fødselsdag som inkl en tur til stranden. Så de smukeste vilde roser som stod der og blafrede i vinden, men havet som baggrund. Suk hvor er det smukt. Danmark er nu et smukt land. Så meget mere frodigt eller grønt end ex spanien (visse steder naturligvis) og Grækenland. De har den uendelige varme, men vi har de flotte grønne skove og marker.
Nogle gange når vi er på ferie kan jeg da godt sidde og drømme mig væk til at bo i udlandet, men nok ikk for evigt.

Jeg har fået taget en del billeder af bla mine kager og lidt ferie billeder, men jeg har endnu ik fundet ud af hvordan jeg uploader dem. Arbejder på sagen...
Nogen som ved det og kan give et fif / hint ??

Ingen kommentarer: