tirsdag den 4. december 2012

Key Lime Pie.. syrlig men sweet !

Denne kage har jeg efterhånden lavet et par gange og hver gang med lige stor succes.

Den er bare et hit. Naturligvis er den forholdsvis syrlig idet der er lime i, men den er samtidig også meget sød. En super blanding.

Dette skal du bruge :

500 gr digestive kiks
200 gr smør

8 æggeblommer
2 dåser kondenseret mælk (Nestlé - fåes i større supermarkeder som ex Irma)
5 lime, saft og skal

Smulre digestive kiksne først og tilsæt det smeltede smør. Rør det sammen og læg det i en smurt bageform.
Denne bages i ovnen i 170 gr i ca 15 min eller til den er gylden og fast. Bunden tages ud og afkøles helt.

Æggeblommer, mælken, saften & skalen fra de 5 limes blandes stille og roligt sammen. Det bliver automatisk lidt tykkere. Helt som det skal :-)
Hæld det over den afkølede bund og bag i ovnen i ca 20-30 min på 170 gr. Den skal være fast, ikke flydende og må heller ikke kunne skælve når du ryster den let.
Sæt den på køl, eller lad den køle af som den er, dog gerne til næste dag.
Mange spiser den med flødeskum ovenpå, men jeg synes personligt ikke det behøves. Det er op til dig.
Min sidste var med en anelse flødeskum og jeg kunne sagtens have været foruden.
Velbekomme


Ingen kommentarer: