tirsdag den 14. januar 2014

Hvad jeg drømmer om....

Beklager at der ik var nogen "mandags motivation" igår mandag, men jeg er pt inde i en periode hvor jeg ærligt ikke har så meget overskud til at blogge.
Både fordi jeg faktisk ik får trænet så meget (mere om det i et andet indlæg - der er en grund til det), men der har heller ikke været det store overskud til at bage/lave nye opskrifter og bare generelt har jeg ikke haft det store på hjerte (eller rettere sagt bare mangel på lyst er nok nærmere korrekt).

Bloggen skal jo helst afspejle hvad jeg tænker (hedder jo ligesom miranda's tanker.. tsk tsk.. he he) og hvad jeg har på hjerte og de sidste par uger har det stået lidt sløjt til med hvad jeg har haft lyst til at dele.
Tror det er en blanding af min situation, men også at jeg nok bare har haft brug for et lille pusterum fra bloggen. Intet nyt i det. Det kan jeg se at mange får brug for med mellemrum, samt at jeg synes der var brug for total opmærksomhed på famlien over julen og brug for afkopling fra medier såsom bla blog.

Men hvad jeg drømmer om pt er :

  • At have en pejs hjemme. Uhm jeg elsker at sidde og kunne kigge (drømme mig væk) i ildens knitren. 
  • At komme ud og rejse syd på her mens "vinteren" står på hos os i lille dk
  • At få lidt mere energi således at træningen kan komme lidt i fokus igen
  • At mit barn har det godt og trives (måske synes du det er mærkeligt at denne er på drømmelisten, men hvis du selv er mor kan du måske nikke genkendende til at man ALTID vil sit barn det bedste)
  • At det snart blev sommer
  • At kunne "tømme" en matas butik.. ha ha.. hvorfor ? jo jeg har lige pt lyst til at købe en masse produkter til mig selv, min hud, mit hår, min krop osv. Uhmm ville være skønt. Plus jeg indrømme at jeg godt kan lide at kigge på de flotte indpakninger det kommer i :-)
  • At komme afsted til Sverige på weekend ophold med familien. Komme over og nyde skoven og roen omkring en. Helt uden internet og div andre medier. Bare familie, hygge og en god bog ved aften tid
Dette var bare nogle af de få ting jeg går og drømmer om. Der er mange flere hvor de kommer fra.

Hvad går du og drømmer om for tiden? Det behøver ikke at være en livs ændring. Det kan jo være ligesom mit - nemlig mange ting som er muligt at opnå (okay pånær det med matas butikken.. ha ha)

Billederne er fra nytårs aften. Jeg fandt ikke nogen lyserød champagne - faktisk så endte jeg med slet ik at kigge efter en. Vi fik besked på kun at have desserten med. Resten sørgede de for. Derfor så jeg ingen grund til at bruge unødige penge på det. 
Vi havde en skøn & hyggelig aften. Rigtig dejligt selskab (inkl børn), lææææææææker mad og latter. 
Desserten som jeg tog med blev en "hjemmelavet" islagkage. Dvs jeg lavede ik selv bundene eller vanilie isen, men selve sammensætning og hvad der skulle i den var min egen kreation. 

Desserten bestod af vanilieis tilføjet knus daim og frosne jordbær samt frosne blåbær, lagkagebunde. Pynten blev mascarpone rørt sammen med en vanilie stang og lidt flødeskum, samt frisk skåret frugt (kiwi, ananas & honning melon). Lidt knuste macroner på toppen - mest for udseendet skyld. 
Yep den blev helt fin. Eneste jeg ville lave om var at bruge friske blåbær i stedet for frosne for de var lidt for kolde da vi skulle have kagen. Lidt trist, men jeg var vist eneste som synes det. Resten af selskabet synes den smagte skønt og jo selv efter forret og dejlig hovedret blev mere eller mindre hele kagen spist. Så helt tosset kan den heller ik have været.   

Ahh lille mig fik ros.. gæsterne spurgte om jeg kunne bestille til at lave en fin dessert / kage til ex en barnedåb pga mit dessert arrangement. Det blev jeg glad for at høre. Lad os se om det ender med det, men bare det at blive spurgt synes jeg var dejligt.

Ingen kommentarer: