fredag den 11. december 2015

Det kører derudaf med morgentræninger!

Woop.. Woop... Denne uge har været god hvad angår træning. Jeg er pt inde i en god rytme med at få det gjort og komme afsted selvom kl er bæ om morgenen.

Så er det bare at holde momentum kørende...

Jeg har også være så heldig at kunne se en effekt af det. Både mht min kondi over de sidste par uger trods alt er forbedret bare lidt, men også at jeg synes jeg har mindre ondt i mine ankler. Jeg er overbevist om at det er pga de nu samler mindre væske pga jeg rører mig mindre, men også bare at de skal jo også styrkes og det sker jo sjovt nok også ved træning.

Derudover så viser målebåndet også positive resultater. Jeg er på ingen måde der hvor jeg gerne vil være, men jeg er stolt af mig selv for at være kommet afsted så tidligt om morgenen. Nå ja.. jeg er bare stolt af mig selv over jeg rent faktisk ER kommet igang med træning.

Man må jo også sige, at det er optimalt at vi har et træningsrum på jobbet. Dvs jeg kan stå op, hoppe direkte i træningstøjet, snuppe den pre-pakkede taske og drøne ud på arbejdet. Træne, gå i bad, snuppe en omgang morgenmad med op på pinden og så er arbejdsdagen ellers skudt igang.

Når man så har fri så kan man smutte hjem og kramme på familien og slappe af på sofaen efter putningen med ekstra god samvittighed.
Jeg er på ingen måde et morgenmenneske, men det er federe at tage afsted mens børnene stadig sover og så have tid med dem om eftermiddagen når de er vågne, fremfor at misse tiden der og træne om eftermiddagen.
Ellers træner jeg når de er lagt, men dvs så er kl efter 21 og der skal man lige hive sig selv ekstra meget i nakkehårene (synes jeg selv) for at skifte tøj og få sat trænings filmen /finde youtube videoer på.


Jeg er glad for at vi hos os kan give hinanden rum til at gøre noget for os selv. I mit eksempel at jeg kan få lov til at tage ned og træne. Det gør mig gladere på længere sigt fordi jeg netop får trænet både kroppen men også det mentale får et løft. Hurra for endorfiner:)
Han får sit spillerum ved at træne tennis 2 gange pr uge, jeg får mit ved træning 3 pr uge. Jeg vil stadig gerne have en prøvetime hos Crossfit Hillerød (hvilket er tættest på hvor jeg bor) da jeg længe har syntes at crossfit appelere til hvad form for træning jeg kan lide.

Jeg er ikke morgenmenneske, så at skulle stå op kl 05.30 kan nogle dage kræve lidt disiplin, men jeg har allerede erfaret at det er en fed følelse resten af dagen. Jeg er uden tvivlv træt nogle dage, men det er jo ris til egen røv hvis man ik sørger for at komme ordentlig tid i seng når man skal op tidligt. så deeeeeett.....

Ingen kommentarer: