onsdag den 27. april 2016

2 days in a row... a lot more to go

Motivationen var ok igår og jeg nåede ikke at tænke "det gider jeg ik" eller "det orker jeg ik" inden jeg fik trænet dag nr 2 i Jillians "30 day shred".

Nu er level 1 heller ikke den hårdeste af dem, men jeg kan da udemærket mærke at jeg har brugt min krop. Jeg er dejligt øm i forsiden af lårene og mine bryst muskler. Jeg fandt de små vægte på 1,5 kg frem til træningen igår og skiftede så mellem dem og 5 kg.

Nogle af øvelserne startede jeg ud med 5 kg og skiftede over til 1,5 kg når jeg var træt. Hellere udføre øvelsen korrekt end være for træt og påfører mig selv skader.
Samme mht at lave armbøjninger på tæer. Jeg startede på tæer og tog så mange jeg kunne (man skal igennem dem 2 gange) og nåede da 15 på tæer før end jeg måtte gå over til at lave dem på knæerne.

Træner igen i aften og i morgen og holder så fri fredag & lørdag. Lørdag har storebror fødselsdag og har derfor en masse på programmet, så tror det passer bedst ikke også at skulle presse en træning ind.
Plus fredag vil jeg gerne holde weekend og slappe ad med de andre på sofaen.

Dvs at det bliver til 5 gange denne uge. Det er også planen. 5 gange pr uge og hver niveau trænes 10 gange/dage før end man går videre til næste niveau.
Der er 3 niveauer i alt.

Kiggede lige lidt på niveau 2 - uf.. der er nogle halv lede øvelser med i den. Det kan jeg egentlig godt huske, men husker også hvordan man bliver bedre fra gang til gang og at man nærmest på dag 10 af niveau 2 synes de er lette og man er klar til at tage niveau 3.
Sidst formåede jeg at smide 2 kg - gad vide hvor heldig jeg er denne gang. Det er ik til at vide, men pt er målet bare at gennemføre og forhåbentlig smide 1 kg.
Det burde være muligt...

De fleste har kommenteret på, at det jo er mange gange på en uge at man så træner og ja 5 gange på en uge er da også pænt ambitiøst, men det føles ik så hårdt når det kun er 20-25 min.

Yes yes.. men pt jeg motiveret og happy - spørg mig igen om en uges tid så har jeg måske en anden opfattelse af det.. haha..


Ingen kommentarer: