mandag den 18. april 2016

Så er vi igang igen!

Ferien er som sagt overstået, hverdagen er gået igang igen og samme er træningen. Sidste uge var total optur hvad angår træning.. Woop .. Woop !

Mamma her fik sørme trænet hele 4 gange. Halli hallo.

2 gange styrketræning på arbejdet (inkl cardio træning, men mest som opvarmning) og 2 gange cardio træning hjemme.
Av jeg har ømme malle muller. De fortæller mig at de har været aktiveret og er igang med at komme sig over chokket over at blive pisket igennem 2 dage i træk.. ha ha..

Jeg tog en af de gode gamle kendinge, nemlig Jillian Michaels. Jeg synes hun har fine videoer på youtube, som får trænet kroppen igennem og som er inkl cardio intervaller.
Sveden haglede af mig begge dage - Fedt.. fedt.. Der lugtede af en blanding af gammel gnu og svedig kvinde i værelset hvor jeg træner.. ha ha.. Hurra for frisk luft !
Normalt har jeg vinduet lidt på klem for at der netop kommer lidt luft ind i rummet, men når det ikke er varmere udenfor, så kan jeg ik holde ud at det er piv åbent. Så der kommer uundgåetligt til at lugte en lille bitte smule, som jo så heldigvis kan luftes ud for fulde gardiner så snart jeg er færdig og forlader rummet.

Så er det nu, at man godt må klappe sig selv på skulderen og være stolt. For jeg er piv stolt af mig selv over at jeg fik trænet 4 gange, og jeg endda gjorde det både lørdage & søndag hjemme, hvor jeg snildt kunne have fundet på andet at lave.

Nu er jeg efterhånden blevet punket fra mange forskellige om, at man kan hvad man vil og det kun handler om at man vil det nok osv.
Jeg VIL i bedre form, jeg VIL have trimmet kroppen og nej jeg er ikke overvægtig. Nej jeg har ikke 10-15 kg skal smide og nej jeg er ikke fed.... MEN i mit hovede så er jeg ikke tilfreds og så bliver jeg nød til at agere udfra det.

Dog har jeg mistanke om at min krop er fucked up pga den lange periode hvor jeg spiste meget få kalorier og jeg har mistanke om at jeg har fået lavet lidt rod i mit stofskifte, men jeg kan naturligvis ikke være sikker.
Omvendt ved jeg jo godt at jeg slet ikke er nok aktiv i løbet af dagen. Det er svært når ens job er kontor arbejde. Man sidder godt nok ned på den bagdel i mange timer. 

Jeg trænede ben begge dage i fitnessrummet. Den ene dag bestod af lunges, leg curls & leg extensions. (Plus overkrop og cardio.)
Den anden var squats i stativ, leg extensions og variant hvor du sætter ex dit højre ben skråt ud bag venstre samtidig med at du går ned i knæ (jeg ved ik hvad øvelsen hedder, men den træner røv, inderlår og frontsiden af låret, samt bagsiden af låret og din core).

Videon jeg tog af Jillian Michaels hedder "6 pack in six weeks". Ikke fordi jeg forventer at have en tydelig 6 pack om få uger, men mere for at variere min træning. Jillian er god til at træne hele kroppen og laver gerne både cardio øvelser undervejs for at få din fedt forbrænding op, men også dobbelt øvelser af kroppen således at du træner så mange muskelgrupper på engang.
Tja.. jeg kan godt lide hendes videoer. Nogle kan nok ik, men som med så meget andet handler det jo om at finde de ting som virker for en selv...

Ingen kommentarer: