tirsdag den 6. september 2016

Din lille tyv.. du stjal solen - hit med den og dens sommervarme!

Hvem var det som havde indgivet ønsket om, at sommeren 2016 ikke skulle være særlig lang, ikke indeholde super mange solskinsdage eller vare særlig længe??

Ja jeg spørger bare!!! For jeg føler mig i den grad snydt. Mega snydt.

I maj måned, der nåede jeg ikke at holde fri eller ferie og jeg nåede på stranden én sølle søndag eftermiddag hvor jeg ikke engang kom længere ud i vandet end knæ højde. I min sommerferie var jeg på stranden - hold nu fast - hele 2 gange! Oh yeah - det må da vist siges at være det mest sølle badeår nogensinde for mig. Altså sølle i den forstand, at jeg ikke kom mere på stranden eller i vandet. I andre kom garanteret afsted, nød det og var top tilfredse med sommeren.
Mig derimod - jeg brugte alt for mange timer på min arbejdsplads. Var det det værd ? Nej.. suk, men man kan jo som alle ved ikke lige skrue tiden tilbage, og jeg følte ikke at jeg kunne gå tidligere fra arbejde, da jeg har haft en hel del at se til. Hvilket gælder i alle henseender.

Jeg har været pænt passiv her på bloggen. Jeg er bare ikke lige så mega kreativ, sprulende med energi eller for den sags skyld særlig vågen kl 22 om aftenen når der endelig er tid til at jeg kan blogge. Jeg burde nok gøre det. Altså blogge... kl 22 eller senere.
Jeg burde nok træne lidt mere.. altså også kl 22.. men burde er bare ikke det jeg får gjort mest af. Jeg var i en kort periode rigtig god til at træne mit Jillian Michaels kl 22 når alle unger var puttet & madpakkerne smurt, men jeg satte det lidt på standby da jeg også samtidig fik lagt et program af en træner fra FW.

Det holdt jeg skam ved lige mht styrke træning og derudover var jeg fast til spinning 1 gang om ugen. Så kom sommeren hvor jeg sagde ja til at hjælpe min veninde med at passe og ride hendes hest mens hun var syg og havde ferie efterfølgende. Det blev til 5 ugers ridning fast 3 gange om ugen. Igen - jeg BURDE nok have trænet yderligere og dermed holdt fast i min styrketræning, men jeg magtede det simpelthen ikke. Jeg var (og er stadig) rigtig ofte træt og duer ikke til at træne 5 gange i ugen.
Jo hvis det er for en kort periode og det er en trænings omgang på 30 min så ja.. men jeg føler ikke jeg kan plukke 1 time ud af min i forvejen fyldte hverdag og putte træning ind 5 gange i ugen.

Så knækker filmen. Jeg kan sagtens være misundelig på dem som får det gjort 5 gange. Eller dem som har en mere trænet, slank krop end min, men om det er fordi jeg ikke brændende nok ønsker det eller hvad det er (eller manglende rygrad? Who knows), så ender jeg med at stoppe med det.

Det kan vel til sidestilles med dem som prøver alverdens kure for at indse at det ikke er dem og de så stopper igen.
Jeg har længe jo gerne ville tabe mig og bliver mere strammet op på kroppen. Jeg har meget længe gerne ville det, og tja.. vægten er ikke gået ned ad. Den er i den grad steget.
Det går mig på - uden tvivl. Det gør mig ked ad det nogle gange. Siden oktober sidste år har jeg taget 5 kg på. Det lyder måske ikke af meget, men 5 kg på knap 1 år. Det synes jeg er for meget. Det er for meget i forhold til hvordan jeg selv ser mig selv. For meget i forhold til de ideer jeg har om mig selv.
Det kan være de ikke er realistiske og det kan være at jeg aldrig får bugt med de 5 kg, men jeg har pt endnu ikke opgivet kampen. I realiteten er det ikke længere kun 5 kg som jeg ville ønske var væk. I realiteten ville jeg gerne under 60 kg - 58 kg gad jeg godt.

Mit store "problem" (for direkte problem er det vel ik.. men det kalder vi det her, så bær over med mig) er, at jeg taber mig i løbet af ugen for så at have taget det hele på igen efter weekenden. Klassisk tilfælde ikke sandt??
Nu er det jo ikke lige 3 kg jeg når at smide i løbet af en uge, men mere i omegnen af knap 1 kg og ja vægten kan man ikke regne med. Man skal i stedet måle sig i cm da vores kroppe også er påvirket af vores menstruelle cyklys osv.
Nu er det bare sådan, at jeg HAR målt mig. Der sker INTET på cm.

Lidt skørt - inden jeg blev gravid (dvs lidt over 3 år siden nu.. shit som tiden går) der havde jeg disse mål i cm

Bryst : 90 cm
Talje : 75 cm
Hofte : 84 cm

& en vægt på 60 kg

Idag hedder vægten lige under 65 kg og cm siger

Bryst : 93 cm
Talje : 77 cm
Hofte : 86 cm

Nå ja så er min røv vokset med hele 5 cm fra da jeg var skadet (og min ene balle blev ret så flad af ikke at bruge benet i 4 måneder).
Så forstår jeg bedre hvorfor nogle bukser strammer pænt meget.

Jeg synes min talje ser meget pænere ud på de gamle billeder og vi snakker altså kun 2 sølle cm. Det er jo skørt ik?
Det giver mening at nogle toppe sidder lidt stramt når man tænker på at jeg er 3 cm større over barmen end tidligere. 3 cm er jo meget når det er en top i ustrækbart materiale.. ha ha ha.

Det jeg siger er bare, at det er vildt som ens tanker kan fucker så meget op med os. Eller ens eget billede af os selv. Jeg har klart en forestilling om hvordan jeg godt gad se ud. Flad mave, pæne bryster, god røv. Det er jo ikke meget anderledes for en stor del af den kvindelige befolkning og jeg har da heldigvis 2 af de ting...
Jep - pæn ok fyldig barm og en god røv..,... hvis jeg selv skal sige det!

Et andet meget godt ex på at det hele basker rundt oppe i vores egne små fuglereder af en knold. Det nye center som jeg omtalte i et tidligere indlæg er åbnet. Det virker til allerede at være godt besøgt og jeg spottede op til flere unge mennesker (pænt "slim line" størrelser) og mænd som var pænt lækre (ja er lykkelig gift, men det betyder da ik at jeg ik stadig kan synes at andre mænd kan være lækre af udseende. Jeg er sikker på at min kære husbond også støder på fremmede mennesker i ex netto hvor han kan tænke - hun er en pæn kvinde.. og lader det være ved det.. nå men tilbage til det andet) og jeg tænkte straks :

"arrgghhh..... shit. Så kan jeg da ikke træne der. Jeg er da slet ikke lige så tynd som dem. Jeg bliver da til grin" osv eller hvad det nu var for en latterlig tanke jeg havde. Pointen var bare at jeg lige fik talt så super negativt til mig selv. 
Et par dage efter skældte jeg lidt ud på mig selv, for selvfølgelig kan jeg tage derned og træne. Jeg er måske ikke den tyndeste men er det ikke ligesom det som er et af formålene med at træne? Alt efter hvilke præcise mål man har. Det er jo ik et adgangskrav for at træne - at man er slim line figur. Eller man er super hot babe.

Jeg får bare engang i mellem en hjerneblødning (metaforisk ment), som så aftager efter et par dage når jeg er lidt mere realistisk. 




Ingen kommentarer: