mandag den 30. september 2019

September du fløj af sted..

Tænk - vi er i oktober måned i morgen. What the f.... 🍂

September havde en vis charme over sig. Altså udover at være total lumsk med sit vejr og enten smide en omgang strid blæst lige i fjæsset på dig, eller en kort omgang hagl.

Så kunne den altså også byde på lidt lune dage, med en lille bitte snert af sensommer i sig.

September er også måneden hvor man dermed er mere indendørs hen af aftenen. Lidt levende lys (eller de her smarte LED look a like real candels - de er heller ik så ringe at se på), og en bog samt tæppe på sofaen...
Lyder lækkert ikke?

Jeg kan så nå det i meget meget korte intervaller på en weekend dag, hvis det overhovedet sker, og ellers er det når begge unger er putte godt for natten, at jeg kan henslænge mig med en god tøsebog.
Jep - jeg er på ingen måde en krimi kvinde. Nope - pladder romantik er nok mere mig.

September er også måneden hvor farverne skifter i naturen. September er måneden, hvor vi kommer mere i skoven, for nu er alle de skide myg døde (beklager mit sprog, men myg elsker jeg ikke og kommer heller aldrig til), og man kan dermed færdes uden frygt for at ligne en nålepude som går hammer mærkeligt, fordi man går og klør over alt på kroppen på én gang.

Jeg mindes også at september er måneden man kan finde kastanjer (måske husker jeg forkert? Det må googles..haha), samt måneden man finde græskar i supermarkederne.

September er også der hvor vi begynder at spise mere "vinter mad" hos os, og nå ja så er september vist også der jeg begynder at gå over til de lidt mørkere neglelaks farver.

Når vi rammer slutningen af september så plejer vi gerne at tage ud på æbleplantager og plukke vores egne. Det betyder så, at vi kommer hjem med RIGTIG mange kg æbler for 2 drenge har svært ved at begrænse sig og det at plukke dem selv er næsten (ihvertfal lige i momentet) det sjoveste i hele verdenen.

Lidt skægt, for lige så lækkert jeg synes det er, at gå i sommer tøj med lyse toner, lige så lækkert kan jeg synes det er, at have kjole på og nylonstrømper under, samt tykke trøjer og jeans i mørkere farver.

Jeg tænker jeg i år vil bruge lidt tid på Pinterest mht at finde kreative ideer til hvad ungerne og jeg kan bikse sammen på de næste mange weekend dage hvor det regner.
Ej jeg er jo ikke meteorolog så jeg aner intet om hvorvidt weekenderne bliver regnsvejrs fyldte eller ej, men det skader jo ikke at have lidt ideer i hovedet.
Sidste år lavede lillebror og jeg fine lysestager som vi gav til familien til jul. Det var "gamle" f.eks syltetøjsglas hvor vi klistrede tørre efterårs blade på udenpå.
Nogle blev endda til glas med hjemmelavede pebernødder i.


Ingen kommentarer: