fredag den 13. november 2020

Fredags favoritter og planer for weekenden #10

 Det er jo mørkt når man står op og snart er det også når man har fri fra arbejde. Vi er jo også trods alt mid i november.

Vi sætter derfor vores lyskæde op i denne weekend. Jeg har snakket om de her blomsterkasser... og jeg indrømmer, at jeg stadig mangler den ene, så det kan jeg jo lave færdigt denne weekend. Jeg fik købt et nyt grantræ lignede blomst som skal i en af kurvene i på terassen. Det som er i nu, er jo total afblomstret og ser så sølle ud. 

Burde måske tage et billede og vise hvor sølle de alle ser ud. Det er virkelig ikke pænt, men kender du det med at blomster er ikke super billige, og slet ikke hvis man kører på planteskolen og køber det. Jeg har en del krukker og en del af dem står foran huset. Nogle af dem har afblomsteret roser i sig - det er jo bare pinde som stikker op. Kønt er det ikke. 


En af dagens favoritter bliver derfor udendørs lys. Lyskæder kan virkelig pynte når det bliver mørkt. Det kan ændre rigtig meget på det man ser på, synes jeg, og så gør lys jo en glad.


Udover lyskæder kan jeg også rigtig godt lide lanterner. 

I dem kan man jo nærmest have alverdens alt efter årstiden. Vi har 2 stk som jeg bare har haft levende lys i, men jeg synes ikke vi er helt så gode til at huske at tænde dem hver aften. Det bliver som regel kun i weekenderne vi husker det. Her er et billede (fra Pinterest.com) med et fint alternativ til levende lys

 

 

Jeg drømmer lidt om  disse super seje og skønne støvler, så de kommer med på en af favoritterne idag. Det er total høj sæson for den slags og jeg har set af de findes i forskellige modeller og fra forskellige mærker, men min veninde havde lige præcis dem jeg har kigget mest på, og jeg må bare sige "de er så lækre" at se på. Efter sigende skulle de også være skønne at gå med. Så dem tænker jeg at jeg må eje.

Catalina Støvler Black - Shop Phenumb Copenhagen Nyhed

 Jeg har derfor bestilt dem hjem til lille mig, og jeg glæder mig til de kommer. Forfærdeligt, at man så også kom til at shoppe et par andre ting på tilbud.. hahaha.. dermed blev udgiften lidt højere end forventet. Dog er det vist 1 år siden jeg købte nye sko/støvler, så det er ikke særlig ofte jeg køber det. Tøj er derimod lidt oftere. Nu må jeg jo så lige huske på at gå mit klædeskab igennem her snart, og sortere lidt fra. Jeg overvejer om jeg har nok tøj til at sælge på en stand. Altså jeg har nok tøj i skabet, men jeg mener mere om jeg har nok jeg vil sælge ud af, og om det mon overhovedet er noget som andre folk vil købe. Kender du mon det? At man ikke helt tror andre ville købe det. Det er jo ikke tøj som er sprit nyt det jeg ville sælge. Omvendt så koster en stand jo ikke alverdens, så det er da måske et forsøg værd.


 


Ingen kommentarer: