fredag den 19. februar 2021

Fredags favoritter og planer for weekenden

 Altså med de nuværende restriktioner og den her bidende kulde, så er det godt nok begrænset for hvad vi laver for tiden. Vi ser ingen (sikkert som så mange andre danskere, vil jeg mene), og vi kan ikke rigtig være ude længe. Slet ikke efter vi har fået hund. Han kan ikke være ude så længe ad gangen. Han fryser på ingen tid. Jeg har investeret i et lille dækken til ham, men det er ikke varmt nok og der er stort set udsolgt over alt 😮 Fordi andre jo også har købt til deres små hunde. 

Det kan også godt blive lidt dyrt i længden... for de er ikke helt billige og med den fart han har på med at vokse, så kan han jo ikke passe dem længe. 

Jeg skal til første hvalpe træning med ham på søndag. Vi er 4 på holdet, så vi holder os under reglen om 5 samlet som max. Derudover så er det udenfor ⛄ Det er jeg lidt bekymret over, eftersom det varer 45 min og med den kulde her så kan han pt max være ude i 15 min før end han ryster af kulde og piver. Hvilket jeg total godt kan forstå, for det er sgu da "biiiip" koldt i de her dage.

Jeg har bestilt en varm strikket trøje til ham, som bør være klar i næste uge, og jeg giver ham den trøje jeg har nu på, og så må jeg evt køre hjem før end tid. Det er selvfølgelig lidt ærgeligt, men jeg får jo ingen god træning, og det vil være super synd for ham, hvis han bare sidder og røv fryser. 

Så kan man håbe, at næste weekend byder på bare en smule varmere temperaturer. 


Men sød ser han da ud, i hans nuværende dækken. 



Jeg har nogle ørred æg liggende i køleskabet, så jeg vil se om jeg ikke kan finde nogle af de her små færdig lavede pandekager i Rema, og ellers bliver det på lidt ristet toastbrød at vi får disse i weekenden. Det smager så godt



Nu har det jo lige været fastelavn og sikke det har floreret med diverse billeder på de sociale medier med forskellige slags fastelavnsboller. Det har gjort mig helt sulten efter fastelavns boller, som normalt ellers ikke siger mig det store. Naturligvis skulle vi også prøve en variant. 

Første (billedet under) var fra den lokale kringle bager, da jeg naivt nok troede, at de ville være super meget billigere end dem fra Lagkagehuset. Der blev jeg så lige svært overrasket. 

De smagte fint, men faktisk kunne jeg bedre lide dem fra Lagkagehuset, da der var en smule mindre cremefyld i. Eller flødeskumsfyld. Dem her fra kringle bageren blev lige lidt for meget i længden, men smagen var fin. Der var bare for meget flødeskums fyld i. Selvom jeg tog det ud, så blev det lige lidt for sødt for mig i længden, men det kan være det bare er mig😂


Du gætter aldrig hvad prisforskellen var... sølle 2 kr. 😂


Skal du noget spændende i weekenden?


Hav en lækker weekend


Ingen kommentarer: