fredag den 13. september 2013

Lækkert kernebrød !!

Uhmm.. det her brød blev bare fantastisk. Dejligt knasende og lækkert.


Jeg har som sådan ikke savnet ikke at skulle spise brød for der har jo været enkelte dage hvor jeg har spist en skive eller 2. (jeg er ik fanatisk - jeg har bare valgt ikke at have det med som en bestandig del af mine måltider og går derfor jo helst udenom)

Men savner du noget "brød lignende" til dine frokoster så er dette et super alternativ.

Opskrift:

1 dl olie
70 gr hørfrø
70 gr græskarkerner
50 gr sesamfrø
70 gr mandler
60 gr hasselnød
120 gr solsikkekerne
30 gr valnødder
3 hele æg
1 ½ dl æggehvider
2 ½ tsk havsalt (flager)
1 stor håndfuld revet ost

Jeg valgte at hakke mine hasselnødder, mandler og valnødder groft. Ikke særligt meget - bare lige for at gøre dem lidt mindre (du kan undlade dette).
Bland kerner og nødder sammen med olien og saltet. Lad det stå lidt.

Bland æg + ægggehvider ned i massen - rør rundt. Tilsidst tilsættes osten. Hæld det hele i en rugbrødsform som er beklædt med bagepapir.

Bag ved ca 170 gr i 80 min. Eller kig ind til det tilsidst og tag det ud før. Jeg synes bare ik det så helt så færdig ud ved 70 min, så jeg valgte at give det 10 min ekstra på varmluft og samme temperatur.

num num siger jeg bare - du kan ikke klare mere end max 3 skiver så sidder du med en god mæthedsfornemmelse, men også med godt ømme kinder.. hi hi - man skal jo tygge godt og grundigt, men på den helt fede måde!!

Velbekomme !!

Ingen kommentarer: