lørdag den 21. september 2013

Øm i kroppen - juhuu !!! På den gode måde!

Ahhhhh.... Endelig en lidt øm og træt krop. Denne gang pga TRÆNING!!!..

F....det var nu lidt hårdt at komme igang igen efter så langs tids pause (sygdom og ferie og bare generelt sløvsind pga sommeren).
Men for pokker hvor det samtidig var skønt. Normalt plejer jeg gerne at være temmelig svedig efter en god omgang træning. Det var jeg ikke her sidst, men jeg ved at jeg fik en god forbrænding og kroppen skal jo altså lige have lov til at komme igang stille og roligt (eller så roligt som jeg nu kan finde ud af.. he he).




Lidt over 500 kcal bobs på lige omkring 1 time, hvoraf 10 min var opvarming på cross trainer, 15 min afkøling / udstrækning og resten var ren styrketræning.

Trænede som sagt lår, ryg & arme.

Eneste jeg er øm i idag er skulder/nakke/ryg, men ikke på den dårlige måde.

Jeg skrev det vist også tidligere, men nævner det gerne igen - jeg kan simepelthen ikke forstå dem som intet laver. Vi snakker bare en gåtur, en cykel tur, svømning, fitness eller anden træning (ex det der kedelig løbe træning.. ha ha ha..Just kidding - jeg ville stadig ønske jeg fandt det interessant, men ofte er resultat skader i anklerne så jeg har det ikke som 1 valg).

Nu her hvor jeg lå syg og i dagene efter hvor jeg havde det bedre, men ikke godt nok til at kunne træne, der kunne jeg virkelig mærke hvor meget jeg savnede at komme udenfor. Ud og mærke naturen, røre mig og ikke bare flade ud på sofaen. Altså når man har gjort det mere eller mindre i 14 dage (dog ikke selv valgt), så er det ligesom ikke helt så sjovt mere. Ikke for mig ihvertfal.

Træningen bestod af dette :

Cable rope tricep pushdowns - 3*8 rep (30 kg)

Dumbbell front lateral raises - 3*8 rep (7 kg)

Squats inkl. håndvægte (dumbbell) - 3*20 rep (7 kg)

Bicep curls - 3*8 rep (7 kg)

Wide crip lat pull down 3*8 rep (30 kg)

Leg curls 3*8 rep (20 kg) 

Ben inderside 3*20 rep (40 kg) (se billede forneden)

Maskine bench press 3*8 rep (25 kg)

3*20 rep med 15 kg vægtskive fra side til side, op over brystet. Stående. (træner arme, ryg, læn og mave, men svær at forklare - må tage billeder en dag)

Nå ja, så sluttede jeg lige af med at tjekke om jeg kunne stå på hænder. Ja altså op af væggen. Jep - ingen ko på isen der. Næste var at tjekke om jeg kunne stille mig på hænderne og "gå op af væggen" således at man ender i at stå på hænderne med istedet for med ryggen mod væggen, så har man i stedet maven. Tjek - det lykkes også.
Næste udfordring bliver at lave stående armbøjninger. Ja altså hvor man står på hænder (op af noget) og bøjer armene (skal evt ned og røre en stepbænk med hovedet) og tilbage igen.. Gad vide om jeg kan tage nogle og hvis ja - hvor mange?

Jeg trænede ikke push ups da jeg trænede så mange andre arm & ryg øvelser, så ved ikke om jeg stadig ligger på de 30 eller om jeg desværre kan tage færre. Må teste snart.

Den hurtige læser har bemærket, at jeg i denne træning, er gået lidt ned i antal kg - korrekt for jeg ved godt at hvis jeg ikke skulle smadre alt for meget, så var jeg nød til at gå "tilbage" og ikke starte ud med hvad jeg lå på inden "pausen".



Ingen kommentarer: