fredag den 6. september 2013

Sendt til tælling.... av av av !

Måske nogen har bemærket at der ikke kom et "mandags motivations" indlæg i mandags eller at der har været stille her på bloggen i en del dage (man kan jo håbe at I har bemærket det.. hihi).

Jeg har ligget syg... øv...

Først med en omgang forkølelse/influenza som blev overtaget af en rigtig slem omgang mavepine. Denne er STADIG ikke væk og vi snakker 3 dage.

Var inde og få en scanning som viste at jeg "render rundt med" en klump/bold/what ever i underlivet på en 6-7 cm.. Det er altså ikke en helt lille tingest der har lagt sig derinde.

Måske tænker du "nååå er du gravid?" - Svar dertil : Nope. Er blevet testet for det og nej det er ikke en lille baby (gid det var så vel.. men det er en anden sag).

Klumpen (lad os kalde den det for aner pt ikke hvad det er.. suk) gør herre nas!! Gør ondt i hele underlivet, maven, tarmene osv. Jeg ser ud som en der er i 6-7 månede og det er ikke rart at have ondt i mavsen over flere dage. Jeg ved endnu ikke noget om hvornår de kan tage den ud. Venter på at få det koordineret, men forhåbentligt engang i næste uge.
Det har jo betydet at jeg på ingen måde har haft energi / lyst til motion. Næsten heller ikke haft lyst til mad. Eller rettere sagt - jeg har ik lyst til mad, men har dog spist noget da jeg også ved at en tom mave gør lige så ondt og det er heller ik godt for tarmene intet at få, for så pludselig at få noget.
Når jeg står op om morgenen føler jeg at det går bedre, men så snart det første måltid er kommet indenbords (vi taler en lille portion græsk yogurth med frugt og min egen mysli) så er helvede startet.
Det er dog blevet en smule bedre end da smerterne startede (det gjorde de i tirsdags), dvs at jeg kan holde ud at være oppe, men jeg skal helst lave mindst muligt for ellers er det som om det hele kastes rundt inden i mig og giver mig endnu mere ondt.

Øv for pokker - ved ikke om du kender til det - det med smerter. Det gør du garanteret, men kender du også til det med at de bare bliver ved med at være der ? For søren da hvor det er drænende for en.


Jeg ved godt at jeg ikke ejer en total 6 pak mave, men jeg håber dog at det stadig er tydeligt at ovenstående billede er MEGET atypisk for hvordan min mave ser ud.
Den står nærmest ud som en oppustet spærreballon og som sagt så gør det nas fra lige under brystet, ud på siderne og helt ned til skambenet. Så groft set - hele mave regionen.

Jeg forsøger at drikke en del vand (selvom det heller ikke lige er noget jeg har lyst til. Har ik lyst til noget som helst) for at give tarmene noget at arbejde med, og spise fornuftige ting, men jeg har ikke haft den store lyst til grøntsager, bøffer eller andet protein indholdigt mad.
Øj hvor jeg håber på at det ordner sig snart. Bare tanken om at skulle gå hele weekenden med denne "tilstand" dræner mig for positivitet.

Piv.. .piv.. 

Heldigvis viste blodprøven at det ikke var cancer - eller rettere sagt de var normale. Jeg kan godt sige dig at jeg havde alverdens tanker igår. De fløj rundt i hovedet på mig. Lige fra "shit, skal jeg så dø af det her?", "hvad fanden er det? hvad er det kommet af? hvad gør vi ved det?" til "gad vide om jeg så ikke kan få flere børn?".
Mest af alt, var det nok spørgsmålet om det var kræft, som fyldte mest. Dermed ikke sagt, at klumpen kun er godartet - det ved ingen endnu før end den er taget ud, men de forløbige test så at sige, viser at alt ser normalt ud.
Beklager mit indlæg her måske er lidt rodet - mine tanker er stadig ikke helt sat i rækker. De flyver stadig lidt rundt, men jeg havde brug for at skrive det ned.. bare nogle af dem, komme ud med det.. 

Ingen kommentarer: