torsdag den 10. juli 2014

Den skal jeg HELT klart lave...

Jeg følger jo Fitsugar's blog og der er rigtig mange små fine programmer i mellem deres indlæg.
Blandt andet denne :


Quickest muffin top workout

Det er ca. 6 moves. Alle sammen kan laves enten hvor jeg har baby "med i det" eller hvor baby ligger ved siden af. Det er da super!
Plus at såvidt jeg kan se udfra øvelserne så kan de laves allerede kort tid efter fødslen. Mega win-win!

Hvis linket ikke duer, så gå ind på Fitsugar.com og søg på "5 minute muffin top ab workout"


Jeg har planer om at starte med at ride igen efter de obligatoriske 8 uger, så hvis jeg kunne smug starte med at træne lidt mave/core inden da ville det nok gavne mig ret så meget når jeg sidder oppe på hesten igen.
Jeg har endda været så heldig, at jeg er blevet kontaktet på forhånd om jeg kunne være interesseret i at starte op med ridningen når nu jeg var klar, for så ville der være en hest klar til mig. Det er da mega fedt. Så behøver jeg ikke gå rundt og spekulere på det.
Nu er der jo ingen som siger at det kommer til at spille hverken mellem hest og ejer, men bare det at jeg kan starte og så se tiden an er vildt fedt.

Her inden al baby halløjet går igang går jeg ihvertfal rundt og er temmelig tilfreds med livet og min tilværelse. Jeg tror (eller forventer ikke) at jeg bliver skuffet når baby er ankommet, men det jeg mener med det er, at tingene altid ændre sig med sådan en lille størrelse.
Selvom vi har en i forvejen så er han jo så stor så vi igen kan sætte en dagsorden. Det kan man slet slet ikke på samme måde med de helt små babyer. Der er det dem som sætter dagsordenen. Indtil de bliver ca 3-4 år. Lyder måske mærkeligt, men sådan er det jo og nej herhjemme er det ikke kun børnene som får lov til at bestemme hvordan livet skal foregå, men tro mig... er baby træt og skal sove.. ja så skal baby sove. Så kan du ik rigtig ændre på det osv.

Tilbage til programmet. Jeg så det igennem og det virker som sagt ret tilforladeligt mht at kunne lave det allerede inden de 8 uger er gået og man dermed får ok fra lægen. Jeg ved også at det er en gammel regel, men at man i princippet bare mest skal lytte til sin egen krop og høre hvad den fortæller dig.
Jeg har INGEN intentioner om at hoppe ud af sengen dagen efter fødsel og så ellers gå igang med diverse trænings programmer.
Tja det svarer vel til at du har løbet et marathon og dagen efter så hopper du lige ned og laver et mega hårdt trænings pas på 3-4 timer. Som minimum. 

Ej noget helt helt andet.. jeg kom til at sidde og kigge billeder igennem som lå på computeren. Der var nogle af mig selv fra inden maven her blev stor. Hvor er det fedt at kunne sidde og tænke om sig selv "ej jeg så sgu da meget godt ud". 
Beklager hvis det lyder utrolig selvglad osv, men jeg synes da det er en stor ting at kunne kigge tilbage på billeder og selv være tilfreds med hvordan man så ud. Det er sgu ikke ofte skal jeg lige hilse at sige (at jeg tænker det). 


Det her er f.eks fra lige kort tid efter jeg fandt ud af at jeg var gravid. Eller jeg vil tro jeg var omkring en måned henne. Jeg skal også nok komme i samme form igen. Det frygter jeg ikke - på det område er jeg temmelig bestemt. Eneste som jeg kæmper med er, at jeg nok ikke kommer helt så hurtigt dertil i fht hvad jeg drømmer om. Jeg drømmer om at være i samme for som inden fødsel indenfor 6 måneder efter fødslen. Det er jeg ikke sikker på er realistisk, men det skader jo aldrig at have mål. Jeg kommer nok til at justere det undervejs - måske af mange årsager.
 


Ingen kommentarer: