torsdag den 24. juli 2014

Tiden står stille....

Eller sådan føles det lidt her på matriklen. Det skyldes nok en blanding af sommervarmen som vitterlig dræner mig for energi, men fnis... det skyldes også det faktum at "baby" er ankommet til denne verden!

Yep !!.. Han (det blev en lille dreng) ankom d 12/7 kl 9 om morgenen efter en kort fødsel. Jeg vil ik gå i detaljer, men kun sige "AV!!" for det gjorde langt mere ondt end første gang. Dog tog det ingen tid så jeg nåede på ingen måde at få noget som helst smertestillende. Jeg havde heller ik planer om det - kald mig bare masochistisk ;-) Mit vand gik kl 04.30, omkring kl 6 kunne jeg ikke holde ud at ligge mere pga veerne og som sagt var han ude kl 9. Ikke dårligt vel ? he he
Min kæreste nåede næsten ikke at komme derhen... ej han ankom på fødestuen kl lidt over 8, og så gik det ellers hurtigt.

Tænk engang - han er snart 14 dage gammel og alligevel føles det som en blanding mellem at være 100 år siden han kom og samtidig som om han kun har været her 1 dag. Det er meget mærkeligt. Jeg kan ikke rigtig beskrive det, men dagene flyver bare afsted og jeg forsøger såvidt muligt at få noget rutine ind over. Både fordi jeg er typen der er til rutiner (som jo kan afviges en lille bitte smule), men også fordi de små størrelser fungere rigtig godt med rutiner, gentagelser og genkendelighed.
Så den ene dag tager bare den anden hvor dagen mere eller mindre kun går med amning, bleskift, sove og spise.
Jeg har været på en enkelt trille tur og et par køreture. Ikke det store hvilket er en blanding af at jeg ik når det (hvor mærkeligt det end lyder så er det sandt), men også fordi jeg er ved at omkomme i denne varme! Jeg kan slet ikke holde ud at opholde mig i solen. Mig som ellers elsker at ligge og slikke sol og få farve, næææ... jeg opholder mig enten indendørs eller i skyggen og alligevel har jeg det varmt.
For min skyld måtte temperaturen godt droppe bare et par grader uden jeg ville blive ked ad det, men jeg kan jo godt se det lækre i det for alle andre.
Jeg kan (eller må ik) ikke gå på stranden, i pools eller andet som involvere vand på den måde, så når varmen siger 30 gr og man smelter så er det ikke super fedt at man ik kan nedkøle sig selv.

Er han ikke lækker?? 

He he... ved det - alle mødre synes deres afkom er lækre uanset om de i virkeligheden er det eller ej. Det er sgu smart sat sammen fra naturens side.

Mht motion - jeg har valgt ikke at starte på noget forløbig. Jeg vil lade kroppen finde sig selv her de første par uger. Jeg har ikke travlt og jeg fokusere mere på at få min søvn så jeg kan hænge sammen og producere mad til den lille fremfor om hvor hurtig de ekstra kg forsvinder. Der er ingen tvivl om at jeg skal igang på et tidspunkt, men for nu laver jeg ikke det store.
Jeg spiser sundt og forsøger at holde det varieret og så tager jeg en dag af gangen. Jeg vil ikke stresse over noget - som sagt så er det ikke engang 2 uger siden min krop gennemgik en kæmpe omvæltning som det nu engang er at føde, så den skal have lov til at komme sig.
Jeg har lavet lidt squats og et par kettlebell swings, men ikke noget særligt (25 squats og 50 kettleswing med sølle 4 kg et par gange). Mest fordi kæresten kommenterede på min bagdel og jeg giver ham sgu ret. Den ser mega flad ud. Ha ha ha.. den så ik lige så flad ud da maven bulede ud på den anden siden, men nu kan man rigtig se at der ikke har været trænet baller i 100 år.

Kæresten sagde forleden (og jeg blev ik stødt over det for han har jo ret) at han slet ikk kunne huske jeg havde været så tynd (han så et billede af mig fra da jeg var 6 uger henne). Hvortil jeg svarer :"men så tynd bliver jeg da igen".
Jeg har vitterlig ingen planer om at forblive som jeg er nu med ekstra puff på kroppen. Både fordi jeg ikke selv synes at det er attraktivt for min kæreste at se på, men også bare for mit eget velbefindende. Jeg har pt 9 kg ekstra at gøre godt med her små 2 uger efter fødslen og de skal da væk, plus de alle mere eller mindre er koncentreret omkring maven, brysterne og lidt på røven. 

Men indtil videre vil det være lidt sporadisk med blog indlæg. Jeg har fokus et andet sted.. he he... og når valget står mellem at snuppe en lur så man kan klare resten af dagen eller at skrive et blog indlæg - jaa så ved du vist hvad mit valg er.

Jeg er ikke helt borte, bare lidt i en baby boble så håber du har tålmodighed til at blive hængende. Jeg skal nok vende tilbage lige så snart der er mere overskud på kontoen her. 

Indtil da så håber jeg du nyder sommeren for fulde gardiner - man kan jo ikke klage over den som den har vist sig indtil videre!!!

God sommer !
 

Ingen kommentarer: