tirsdag den 1. juli 2014

Når man finder ud af at de der fancy ting bare er for fancy...

Jeg fik jo købt det her fancy kamera for ikke så længe siden. Et Samsung Gx20 (ikke at jeg ved noget særligt om det - desværre) som jeg har forsøgt mig lidt med, men skal jeg være ærlig så har jeg ikke været særlig tilfreds med det.
Æv æv.. for selvom jeg fik det billigt (købt brugt med super god linse) så er det jo stadig dumme penge når man ikke er glad for det.

I mellemtiden har jeg så lånt mig til et Canon EOS 450D. Ihh..... se det er så meget mere mig. Det er mega nemt at betjene, det tager super fine billeder og tja.. det er ik for fancy og avanceret til mig.

Så nu står jeg jo så og skal af med mit Samsung for der er ingen grund til at beholde det når jeg ikke er glad for det.

Jeg har været inde og kigge lidt på den blå avis og man kan finde sådan et Canon til omkring 2.200-2.600 kr brugt. Det er jo stadig mange penge, så det kræver at jeg får solgt mit eget først. Dog tænker jeg "for pokker.. hvorfor købte jeg ik bare det andet fra starten?", men sådan kan man jo altid være bagklog.

Det Canon jeg har lånt har jeg forsøgt kun at bruge med den linse der følger med (selvom jeg har lånt en klart bedre linse sammen med) for ligesom at se om den tager gode nok billeder i forhold til hvad jeg har af forventninger/krav.

Disse billeder er taget med Canon :


Spørger du mig så er de fine i kvaliteten og som sagt så er de taget med den lille linse.

Bortset fra det, så er juicen lavet af melon, appelsin & gulerod. Der var tilbud forleden dag i Rema1000 på meloner. 4 kr pr stk og sød som min kæreste er, så synes han da lige at vi skulle have mindst 10 stk herhjemme.
Jo tak. Jeg er glad for melon osv men at pløje mig igennem 10 stk er godt nok lige lidt svært, så jeg fandt på at bruge lidt af dem til juice.
Som altid skal man jo så huske på, at selvom man ikke tygger sig igennem dem så er det stadig kalorier /sukker selvom det er som juice.

Jeg fik en del ud af min portion, men jeg gemmer det i en plastflaske i køleskabet og kan så nyde det over et par dage :-) Man siger at juicen mister noget af sine vitaminer ved at stå og det er sikkert også sandt, men jeg kan som sagt ik nå at drikke hvad der nogle gange kan svare til 1 liter :)


Ingen kommentarer: