torsdag den 3. juli 2014

Come out... come out - wherever you are !

I mandags var jeg hos jordemoderen som bedømte at baby vejer omkring 3.000-3.100 gram

Ikke dårligt :-) Nu er det jo kun et skøn de giver og man kan ikke vide sig sikker på om det er korrekt eller ej. Dog hvis det er sandt så følger baby kurven som den skal.
Hvis baby vejer 3 kg så må baby gerne til at finde sin vej ud.. he he..

Ej jeg er ved at være træt af at være gravid. Mest fordi jeg er ved at være besværet af maven. Det skulle jo komme før eller siden :-)

Jeg er nu officielt top gravid ! Oh yes.. det er vi enige om og maven tiltrækker en del blikke efterhånden. Jeg fik et kompliment forleden dag af en fremmede som synes min mave var så fin og "man kan ikke se bagfra at du er gravid. Den sidder bare så flot". Jo tak.. skønt at høre :-)

Nu er det jo ikke super koldt i vejret, hvilket også er med til at øge væsken i kroppen. Min fingre er ofte ligesom pølser og tæerne ligner til tider cocktail pølser.. ha ha ha ha. Jeg kan selv se at der er kommet en del (enten væske eller fedt) i hovedet. Min kinder er blevet klart rundere, men ik meget at gøre ved det.

Der står skrevet i bøgerne, at det er helt normalt at ens nattesøvn bliver mere og mere forstyrret - ja det er også tilfældet for mig. Maven skal med rundt når man vender sig og blæren kan ikke holde på super meget, så afsted på det lille hus for mig (3-4 gange pr nat er ik unaturligt pt). Så det er endnu en af de ting jeg ser frem til når baby er ude (altså at man ik har maven som skal med rundt for det at blive vækket skal jeg jo nok blive).

Dog virker det til at den har det helt fint derinde. Jeg begynder så småt at tro på selv, at jeg måske ender med at gå over termin. Der er ihvertfal ik mange tegn på at der er en fødsel igang any time soon.
Dog er det jo heller ikke til at forudse. Det kan ske fra det ene øjeblik til det andet. Jeg indrømmer, at jeg pt tænker hver aften når jeg går i seng "gad vide om det er i nat det sker".. og så hver morgen når jeg står op tænker jeg "hmm når heller ikke i nat, jamen så tager vi da bare endnu en dag med".

Ellers har jeg det ok. Jeg har haft mindre plukveer denne uge, hvilket har undret mig lidt eftersom jeg har lavet en del kontra sidste uge, hvor sofaen var lige ved at ende med at have spist mig. ha ha ha

Forleden var jeg i svømmehallen og svømmede 250 m (5x50 meter). Det tog mig hele 15 min.. ha ha.. men ok jeg skyndte mig jo ligesom heller ik. Desuden elsker jeg at bade, bare ik at svømme. Dog kunne jeg godt mærke i kroppen og specielt lænden om aftenen at jeg havde rørt mig. Jeg var træt og en lille bitte smule øm, men ikke noget som jeg ikke kunne holde ud.
Næste uge er børnefri uge og jeg regner med at tage 2-3 gange ned og svømme. Jeg kom i tanke om at Fitness World jo har svømmehaller tilknyttet (De har nogle steder. Jeg skal køre lidt for at komme hen til en), så nu når jeg alligevel har tiden kan jeg jo gøre det "gratis".
He he...desuden så alt hvad der kunne være med til at sætte skub i en evt fødsel er velkommen pt. :-)

Idag skal sønnen og jeg hygge med indendørs aktiviteter. Vi skal bage lidt og en tur i biografen. Dog regner jeg med at vi også tager os en lille cykel tur - bare lige for at få brændt lidt krudt af. Jeg håber på at vejret bliver godt nok til at tage på stranden i morgen. Det ville være lidt lækkert :)

Ingen kommentarer: