onsdag den 9. juli 2014

Uge 39 - what I wear!

Vi springer direkte ind i uge 39 (den nuværende uge). Jeg kan fortælle, at det er ret så begrænset for hvor varieret et tøj valg jeg har haft den forgangne uge. Det har jo været så varmt, at jeg mere eller mindre har gået i det samme.
Korte bukser og en top af den eller anden slags. Ikke just videre spændende, men når man efterhånden er så stor i omkreds som jeg er, så er det ikke mega fedt at have bare ben i en nederdel for som du måske kender det, så klistre man hurtigt her i varmen.
Add... ha ha.. ej jeg har bare ikke til lår der klistre sammen og har det varmt. Jeg skal lige tilføje, at jeg på ingen måde har det der "gab between the legs" som har været så eftertragtet. Jeg havde det ikke inden baby mave og har det heller ik nu, så jeg har altid været en af dem som får klistre lår.. ha ha.. ej sikke en betegnelse.
Nå men you get the picture right !

Ja mor her ser efterhånden temmelig tyk ud - jeg føler mig også sådan. Jeg har som sagt en del væske i kroppen. Måske ikke det mest flatterende billede af mig.. siddende der med en vandflaske som nu fint kan balancere på maven helt uden problemer.
Men ærligt talt - jeg bliver sgu ikke mere flatterende at se på som dagene går og maven bare vokser eller væsken forbliver i min krop. Så sådan ser jeg altså ud pt.
Det er ingen hemmelighed, at jeg ser frem til at min fødder indtager normale propotioner for som de ser ud n kan jeg blive helt nervøs for om der er noget galt. Jeg har kun prøvet at de var så store hvis jeg havde slået dem og dermed fået en kæmpe forstuvning i dem.
Som min kæreste så pænt formulerede det "det er som en hamburryg - fyldt med 20% lage og fyldt til bristepunktet".. ha ha ha ha.. ej måske ikke det sødeste at sige, men jeg grinede selv af kommentaren for han har sgu ret. De er vanvittige at se på.
Jeg har ikke smukke fødder eller tæer, men belive me - de plejer nu at være smukkere end de er nu. Det med at bøje tæerne er også lidt svært da det strammer godt i huden.. ha ha ha...

Ej nok om fødder og tæer. Så spændende er det jo heller ik (men jeg er bare så fasineret af det selv.. ).

Ellers nyder jeg bare min barsel og tænker på det lidt som min sommerferie. Får solet mig en smule, men igen det er begrænset, for jeg bliver hurtig meget varm og det føles så ikke helt så rart at være i sin egen krop. Så det med at ligge og stege er ikke noget jeg gør, men jeg får da lidt farve med mellerum.
I skrivende stund sidder jeg på min terrasse under parasolen med en flaske iskoldt vand og bare nyder livet. Kigger op på den blå himmel, læner mig tilbage og lytter til alle fuglene og lydene som er omkring en.
Denne uge er børnefri og jeg har derfor haft mulighed for at ligge lidt på sol sengen ( i skyggen) og fået læst lidt. Ahh... det er nu altså skønt. Lige at komme ned i gear (ha ha ha.. som om jeg kan komme længere ned hva?), nyde dagen som bare går sin gang. Igår var vi inde og få scannet baby - den skulle pt være omkring 2900 gr ca. Det er jo aldrig til at vide 120% men jeg tror nu de er temmelig præcise med de der scanninger. Jordemoderen havde jo vurderet lidt højere, men det er jo udfra hvad de kan mærke så jeg tror baby ligger deromkring knap 3 kg.
Som lægen sagde "det er ikke en dårlig vægt, så skal du ikke føde for stor en baby".
Nu har jeg så læst mig til at det er ligegyldigt om baby vejer 4 kg eller 3 kg når man skal føde for det hele afhænger af ens hofter, men tja... altså i mit hovede lyder det da mere rart at skulle presse en på 3 kg ud fremfor en på 4 kg.
Men vi får se... Jeg er som  sagt ik nervøs for fødslen. Jeg er da ikke just ovenud lykkelig for tanken om de smerter som er forbundet med det, men det må man jo tage med. Har man sagt A - må man også sige B.
Jeg tror også jeg her inden tænker, at det kan være fuldstændig ligegyldigt hvad jeg har af forestillinger omkring fødslen for jeg aner det jo ikke før end jeg står i det. Med det mener jeg - jeg får jo intet godt ud af at gå rundt og frygte at det kommer til at tage lang tid, gøre hamrende ondt eller bare være helt forfærdeligt. Det hjælper mig jo ikke på forhånd, så jeg går ikke rundt og tænker på det. Jeg forsøger mere at tænke på hvordan det bliver at have baby i hænderne og kunne kysse på baby. ahhh..

Ingen kommentarer: