onsdag den 2. juli 2014

Morgenmad - pandekager!

Jeg er jo på barsel og dermed har jeg også mere tid om morgnen til morgenmaden. Jeg havde lovet min søn pandekager (fordi han jo holder ferie), så hvorfor ikke også selv spise pandekager til morgenmad?

Min er dog lavet på LCHF maner. Dvs opskriften er som følger :

2 æg
3 spsk loppefrøskaller (også kaldet husk)
4 spsk fløde
3 spsk mandelmælk (du kan bruge alm mælk)
½ tsk bagepulver

Røres godt rundt. Jeg stegte mine i rigtig smør - du er også velkommen til at stege dem i kokosolie eller alm olie. Det bestemmer du jo selv :)

Jeg havde 1 nektarin skåret i stykker lagt i mellem og ca 1 dl græsk yogurth (rørt op med lidt vanilie pulver) på dem. Dryssede lidt blåbær ud på toppen.
Uhm smagte dejligt.

Jeg kunne ikke spise min portion op og jeg er temmelig sikker på at denne nok skal holde mig mæt de næste 4-5 timer. Dvs uden at have brug for mellemmåltid.
Vi får se.

Dog ville jeg nok justere mængden af loppesfrøskaller ind næste gang. Du skal huske på at de suger meget væske til sig så dejen bliver forholdsvis tyk. Prøv at starte med 2 spsk når du laver dine og så put en mere i hvis du synes det er passende. Det vil jeg gøre næste gang.



Velbekommen !

Ingen kommentarer: