torsdag den 10. september 2015

Bliver aldrig træt af nye kogebøger!

Jeg har købt lidt forskellige nye kogebøger. Jeg elsker at kigge i dem og lave de opskrifter der står, men også bruge dem til inspiration til en anden sammensætning jeg nu end kan finde på.

Hvor om alting er så har jeg bestilt disse :



Jeg har fået dem leveret (jeg er medlem af Plus bog og har købt dem til en kanon pris) og har kun lige nået at kigge meget kort i dem, men glæder mig til at kunne dykke dybere ned i dem.

Jeg er måske en lille smule skuffet over dem af Thomas Rode Andersen. Mest fordi jeg troede der ville være flere forskellige opskrifter (der er en del og i den bog som hedder "Rigtig mad" er der knap 90 opskrifter). Der er opskrifter - naturligvis, men jeg troede at det ville være lidt mere blandet og ikke kun aftensmåltider hvilket det hovedesagligt er.

Overvejer om jeg skal (hvis man kan) bytte den. Har ikke helt besluttet mig endnu.

Burger bogen skal helt klart IKKE byttes.. uhmmm der er bare masser af lækre burger varianter! Haps !!!

Jeg er egentlig ikke fan af faste kure eller 5:2 kuren, men jeg købte bogen for inspirations skyld og kan se at den giver information om hvor mange kcal den enkelte ret er på hvilket vil være perfekt for mig.

Derudover købte jeg den nyeste af Anna Bogdanova. Jeg har ikke læst den første, men blev inspireret af denne og tænkte det var et forsøg værd. Jeg indrømmer at jeg i perioder ikke har så meget tid til træning, så det er skulle planlægge 4x15 min træning pr uge er måske vejen frem ?

Vi får se ad. Jeg har ihvertfal lyst til at læse i den og forsøge at lave hendes øvelser. Jeg har kun skimmet meget let og jeg vil tro at mange af øvelserne kan man lave selvom man har ben i gips. Total win-win løsning... Så har jeg vel ingen undskyldning længere for ik at få trænet hva?
Nøj hvor jeg glæder mig til at kunne få sved på panden og være aktiv igen. Jeg er startet op (meget småt) med fysiterapi genoptræning, men da jeg stadig har gips på er det stadig lidt begrænset for hvad vi kan lave, men ex så kan jeg lave squat øvelser med bold i ryggen uden at det gør ondt i benet. Perfekt!!! Har virkelig brug for at få trænet låret og ballen op igen. Der er stadig forskel på størrelsen af de 2 sider og det vil der jo være noget tid endnu, men skønt at jeg kan lave noget uden det gør ondt og jeg i stedet får ømme muskler. Jubiii.... !!!

Ingen kommentarer: