lørdag den 17. oktober 2015

Hvem sammenligner du dig med?

Hvem sammenligner du dig med?

Din søster, din veninde, dem du følger på instagram, de blogs du følger, dem nede i fitness centret, din mor, dine skolekammerater, dem i medierne eller måske kollegaer ??

Eller måske nogle helt andre ? Eller.. .åh gru.. slet ingen ? he he..

Når jeg siger "åh gru slet ingen" så er det fordi jeg vil mene, at største delen af os kvinder sammenligner os med andre. Måske endda mere end vi selv vil stå ved.

Jeg skal da være den første til at indrømme, at jeg kommer til at sammenligne mig med andre. Både i hvad andre kan præstere (det kan være indenfor sport/træning, men også i mht arbejde) og hvordan andre ser ud.
Det er jo mega dumt på så mange områder. Jo man må godt lade sig inspirere, men måske man ikke
ligefrem skal sammenligne sig for du er jo ikke dem og kommer aldrig til at blive det.
Du kan måske godt få nogenlunde samme krops udseende, eller præstere det samme men nogle gange er vejen dertil bare meget mere hullet end hvad godt er.

Jeg personligt burde se mere på andre og bruge dem som inspiration fremfor som pisk til mig selv. Nøj jeg er god til det med at tale dårligt til mit ego. For pokker da hvor er det dumt og ødelæggende.

Der er kun dig og jo måske er der områder du ikke brilliere på kontra dem du sammenligner med, men vupti .. måske er der andre du rent faktisk gør på. Prøv at se om du kan finde frem til dem som du gør på fremfor at fokusere på de andre. Eller det er nok mere et råd til mig selv.
JEG.. skal være bedre til at nyde og rose mig selv. Være bedre til at være glad for alle de ting jeg kan (fremfor at fokusere på alt det jeg ikke kan).

Det lykkes klart nogle dage bedre end andre og de dage hvor jeg er i min "periode" der er der intet der fungere på øverste etage hvad angår et positivt billede af mig selv. Der bør jeg bare sætte det hele på pause og afvente "normale tider igen"- for de kommer jo når "perioden" er slut.

Ingen kommentarer: