fredag den 30. oktober 2015

Lyt til kroppen - spis mindre


Jeg tænker ofte, at jeg er god til at lytte til min krop, men hvis man skal tro dette så er jeg ikke

Source : Fitliving bladet oktober 

Jeg spiser grønt, groft og varieret. Måske ikke groft nok ? Jeg spiser også når jeg er sulten, MEN... jeg kan også finde på at spise selvom jeg ik er hunde sulten.
F.eks så kan jeg opleve at sidde og blive sulten eller få lyst til mad efter at have kigget på lækre mad billeder på IG.
Min hjerne begynder dermed at sige jeg er sulten, men måske jeg skulle lægge telefonen fra mig næste gang og lige vente 10 min og se om jeg stadig rent faktisk er sulten så 100%.
Det med at stoppe når man er mæt - jep det gør jeg men nok i relaliteten kun 70% af tiden,. Jeg er en hygge spiser. Dvs at står der stadig rester på bordet når jeg er ude så kan jeg sagtens finde på at sidde og snack spise videre af det.
Mega dumt for det gør jo bare at jeg bliver stopmæt i stedet for bare mæt! Must stop now...

Det med at spise alt mad - der kan jeg 100% sige at det gør jeg. Jeg spiser McDonalds mad hvis jeg har lyst, en pizza hvis det er det jeg har lyst til eller hvide morgenboller til aftensmad hvis det er det jeg har lyst til.
Hvis jeg er slik sulten tager jeg også et stykke slik. Jeg har fundet ud af for længe siden at siger jeg til mig selv at "det må du ikke få" så skriger min hjerne "SPIS DET.. NU!! Du MÅ have det...nu!!"

Grunden til at jeg kunne lade være med at spise hvidt brød, ris, pasta og kartofler var fordi jeg istedet valgte at spise noget andet. Sagde til mig selv "hvad kunne du tænke dig at spise i stedet for?".
Ikke direkte ord ret "du må ikke".
Det formulering kan jeg ikke med.. Hvis jeg siger sådan så er det nærmest det eneste jeg kan tænke på. Syret.. men sandt.


1 kommentar:

Anonym sagde ...

Excellent goods from you, man. I've understand your stuff previous to and you're just
extremely excellent. I actually like what you've acquired here,
certainly like what you are saying and the way in which you say
it. You make it enjoyable and you still care for to keep it
sensible. I can not wait to read much more from you.
This is actually a wonderful site.

Here is my blog - Marvel mighty heroes cheats Tool