fredag den 18. september 2020

Fredags favoritter og planer for weekenden #4

 Det er altså lidt skørt og anderledes, at man skal til konfirmationer her i september måned frem for i foråret, men vi ved jo alle hvorfor det er blevet udskudt.

Heldigvis for de unge konfirmater, så bliver det trods alt til noget i stedet for helt at blive aflyst. 

Vi skal nemlig til en konfirmation her på lørdag, og på ønske listen står der ønsker som "guld og grønne skove", et slot, penge og andre ting i den skala, men vi skal nok finde på noget som måske er en smule billigere end et helt slot. 


Fredags favoritter som teksten hedder, er ikke nødvendigvis nogle som kun reserveret til fredage. De burde måske bare i stedet have heddet "favoritter", men eftersom jeg synes de passer godt ind som indslag om fredagen, sammen med planerne for weekenden, så kommer de til at hedde fredags favoritter.

Jeg fik købt en lække bluse forleden. Dog har jeg endnu ikke fået brugt den - af 2 grunde.

1) det har været for lækkert et sensommer vejr til at den kunne bruges. Det er jo en uldtrøje, så den gemmes til koldere dage.

2) jeg fik købt den hjem i for stor en størrelse, så har bestilt en i ny i mindre som jeg skal ned og hente. Derfor er billedet her også venligst udlånt af selve butikkens hjemmeside - queenandkids.dk


Åh... sikke et skønt vejr det har været denne uge!! Det har næsten føltes som man var sydpå og ikke i det nordiske DK. Så lækkert. Jeg er fan! Det er ret så koldt om morgenen, men heldigvis har solen været stærk nok til at brænde igennem og varme op, så temperaturen har været på de 22 gr. I mandags var det endda 26 gr. Så luksus. Det gode lidt lunere vejr skulle vist holde hele weekenden, hvilket bare er helt perfekt. Efterårsvejret må godt vente lidt på sig. ☔ Det er helt klart en favorit at opleve lidt sensommer. Det sker engang i mellem, at vi får en ok lun september måned, og det er bare så skønt.


En anden favorit for tiden er, at træne efter Heather Robertson via Youtube. Hun har en masse videoer lagt op, og i princippet forsøger jeg at følge hendes 12 ugers gratis program, men som I måske kender til, så kommer "hverdagen lidt i vejen". Ment på den måde, at jeg har aftaler nogle uger som gør, at jeg er lidt presset på ekstra tid til træningen. Denne uge f.eks når jeg kun at træne 2 gange af hendes videoer. Jeg tager så dobbelt op (videoerne er ca 28-35 min pr stk), så jeg kommer til at have trænet 2x1 times træning, udover min normale ridning. 

Det optimale ville være at køre hendes videoer 5 ud af 7 dage, og så nyde, at det kun er 30 minutters træning, men jeg tager til takke med 2 gange 😏 tager man 5 x 30 min træning bliver det til 2,5 times træning sammenlagt. Jeg kommer til at nå 2 timer. Så det er ikke så galt. 

En anden favorit som jeg faktisk savner, selvom jeg i princippet ikke føler jeg har vildt brug for det (hvilket er lidt mystisk for det burde være nu hvor ens arbejdsstilling er helt anderledes og ikke så ergonomisk korrekt), er massage.

Vi havde (gad vide om den kommer tilbage engang?) en massage ordning på mit arbejde, hvor man kunne booke sig ind og nyde 30 min massage. Der var tilknytte en massør som kom 2 gange pr uge. Vi var ret mange medarbejdere som var glade for denne mulighed, så det gjalt altid om at få booket en tid ud i fremtiden, for dét at tro samme uge, at der ville være en ledig tid, kunne man godt skyde en hvid pil efter. Men jeg savner massagen. Savner at give mig selv de 30 min afslappelse og blive æltet igennem på kroppen. Vi havde en super betalings ordning, så det at skulle f.eks gå ud og booke en massage nu hvor vi arbejder hjemmefra, er lige i en lidt anden prisklasse, og faktisk ikke noget jeg føler min økonomi har plads til. 

At jeg så heller ikke føler mig anspændt eller andet, er faktisk ret fasinerende. Jeg burde - for jeg sidder og arbejder fra mit spisebord hver dag (ok på nær de 2 dage pr uge hvor jeg må være på kontoret), og selvom spisebordet ikke er det værste sted, så ville jeg have troet at det ville have givet flere myoser end det har. Ser man det... ser man det. 

Det bliver da også spændende om det nogensinde bliver aktuelt igen, om vi kommer til at have massage ordning på jobbet. Det må tiden vise.

Ingen kommentarer: