fredag den 4. september 2020

Fredags favoritter og planer for weekenden #3

Altså Rom blev ikke bygget på én dag - det ved vi alle, men samme gælder også hjemme hos os. Mere specifikt, så taler jeg her om vores havemøbler, som skulle være sat væk sidste weekend. De er nu vasket, slebet og olieret ned igen (fordi jeg håber på, at de så ikke er lige så slemme til næste forår, som de var i 2020). Så nu mangler de i princippet bare at blive sat væk, og det skulle man jo mene var nemt, hurtigt og enkelt ikke sandt? 

Tjo.. det er det, og så alligevel ikke, for vi har ikke rigtig plads til at opbevare dem, så vi slæber dem op på loftet i vores garage. Hvilket vil sige, at vi skal bakse en havebænk op (og ned om foråret.. sjovt nok) af en stige, og det er bare røv besværligt og lidt hårdt. Så jeg har udskudt det lidt her i løbet af ugen, men NU her i weekenden kommer de væk. Heldigvis har vejret jo været ok, så det har ikke stået ned i stænger, men derfor endnu vigtigere at få det væk inden regntiden kommer for alvor.


Ellers kommer der venner på besøg i morgen aften, og vi har en del praktiske gøremål i hjemmet. Så lørdagen kommer til at flyve afsted. Søndag har jeg meldt mig til, at hjælpe med at male spring bomme på ridestedet, så det er der også lige af sat et par timer på.

Shit når vi rammer mandag, så starter lillebror sådan rigtig RIGTIG (ja det står dobbelt) i skole. De sidste 5 ugers tid har været en form for SFO opstart, hvor de har set børnene lidt an, og nu har de lavet klasselister udfra hvad de har observeret og hvad børnehaven, samt os forældre har givet af indput om vores små poder. 

Han har indtil videre synes det har været super sjovt at gå "i skole", men det har jo heller ikke været hvor de skulle sidde på deres pladser og være stille osv. Det skal nok blive spændende, at se om han synes anderledes om det når nu han kommer rigtigt igang. Omvendt så er han super nysgerrig og med åbent sind, så han skal nok komme til at synes om det. 


En af mine favoritter er en af mine morgenmads måltider. Jeg er bare fan af morgenmad. Dog er jeg gået fra at spise det lige efter jeg stod op, til nu at spise det 2 timer efter ca. Jeg springer den aldrig over.. hahaha.. det elsker jeg mad for meget til!

Dette er skyr blendet med banan, hindbær og lidt vand. Lidt havregryn på, friske bær og så en hjemmelavet mysli. MUMS siger jeg bare !!!😀




En anden favorit er tapas. Mums! Der kan man jo vælge og vrage og have alverdens lækre ting med. I princippet er det svært for mig, at begrænse mig når vi taler tapas. Jeg spiser med øjenene, så jeg kan ende med at have alt muligt smidt ned i kurven, hvilket jo ender med at blive en ret så peberet pris for aftenens måltid, men også ender ud i alt for meget mad.

Nedenståeden billede er fra en aften vi havde gæster. Dette er efter forretten, som var store rejer i hvidløgs smørsovs med lidt brød til. Hvad der også var til osten (som ikke ses på billedet) var et fad med alverdens forskellige stykker lækkert fintskåret pålæg, samt noget laksetatar. 


Håber du får en skøn weekend !


Ingen kommentarer: