onsdag den 9. september 2020

Hvad min kamera rulle ville fortælle dig hvis den kunne...

 Engang i mellem surfer jeg lidt rundt på nettet - herunder andre blogs i dette uendelige blogger univers. Ser på deres indlæg, læser dem, kigger billeder. Bliver klogere og bliver bare generelt inspireret.
Samme er også grundlaget for dette indlæg for en havde et indlæg som hed " mit liv på det seneste ifølge mine fotos på mobilen".

Det kunne jeg rigtig godt lide, for pesonligt tager jeg en del billeder. Ikke altid nok føler jeg. Nogle tænker måske allerede nu "lev dog ikke gennem mobilen kvinde!!!" og det vil jeg absolut ikke mene, at jeg gør, men jeg ELSKER at sidde og kigge tilbage på billeder af forskellige ting. Ret ofte er det ferie billeder. Natuligvis er disse med til at give ferien et strøg af kun gode minder fordi man jo netop fanger en masse gyldne og skønne øjeblikke, og knap så mange af de lidt mere trælse.
På vores ferie i år havde vi da også vores øjeblikke med lidt negative toner, sure miner og "gå din vej" øjeblikke, men dem har jeg jo sjovt nok ikke lige fanget på mobilen.

Hahahah.. måske det ville kunne skabe et smil på læben hvis man rent faktisk tog et billede i momentet?? Naajj... jeg tror det ville skabe endnu mere frustation og sure miner, men men tanken var da sjov. 😉

Vores dagligdag ligner ret så meget dagene før, og det er oftest kun i weekenden at der sker noget spændende (men er det ikke sådan for stort set alle børnefamilier? Det vælger jeg at tro), så hvis jeg kun skal kigge på den sidste uge, så bliver det et meget kort indlæg for min weekend gik med at være syg og ligge i sengen. Jo tak - en god omgang roskildesyge hoppede lige på ryggen af mig og det tog mig lige et par dage af få kastet den af igen. Heldigvis ramte den ikke de andre i familien, men hvis vi nu kigger lidt længere tilbage så har vi lavet forskellige ting.

Et par aftener har vi lavet "væltebane", eller rettere sagt det har kun været lillebror med indput fra mig, og det har bare været så skønt at se hvordan han synes det er en helt fantastisk leg. Som den "onde" mor har jeg grinet lidt, når han halvvejs har fået væltet det hele og har måtte starte forfra, men sådan er det jo med så meget her i livet. Man lærer at alt ikke bare er korrekt og rigtigt i første hug, og at der skal flere forsøg til før end det lykkes. 

En del billeder er mad billeder. Jeg elsker mad...og så er ret mange trænings billeder. En del bruger jeg til instagram, men nogle er jo også bare til mig selv for at følge forbedringer (eller mangel på samme). Hvilket får mig til at tænke på, at jeg ikke er god til at se det som værende super positivt, at jeg rent faktisk får trænet hjemme mindst 2 gange pr uge, og gerne helst 3 gange. Må lige give mig selv et klap på skulderen her - "du gør det sgu godt søde mig-selv" 💜💪👏

Træningen er så en blanding af, at jeg gør det fordi jeg kan lide at være i form, at jeg kan lide at være bare lidt stærk, og så fordi jeg som sagt elsker mad. Jeg kan desværre ikke bare få lov til at spise alt det jeg kan lide uden at øge min vægt, så derfor må der trænes. Bevares jeg kunne jo bare gå op i vægt, men det har jeg ikke den store lyst til, og jeg er ikke født med et kæmpe forbrændingsfyr indeni, så mine kalorie indtag skal der arbejdes for i den anden ende. 

Jeg har også tendens til at tage billeder af både forsider og bagsider af bøger, som jeg støder på og som jeg tænker jeg skal læse ved lejlighed. Shit jeg får læst meget for tiden. Så snart ungerne er puttet, så finde du mig på sofaen med en bog og et tæppe. Før Covid-19 ville du se mig træne fordi jeg var på kontoret alle ugens 5 arbejdsdage og jeg er ikke det store morgenmenneske (mest fordi jeg altid kommer for sent i seng), så træning var ret ofte noget jeg måtte gøre når der var tid = når ungerne var lagt i seng.

Nu her i Covid-19 tiderne (kan man vist stadig godt kalde det), så er jeg hjemme 3 ud af 5 arbejdsdage. Det gør at jeg kan tage træningstøj på fra morgenstunden, og når jeg slukker pc kan jeg gå direkte igang med træningen. Jeg synes jeg har fundet en ok rutine omkring det. Jeg overvejer dog at melde mig ind i SATS fordi de kører tilbud om 2 måneders fri træning og intet tilmeldingsgebyr, fordi jeg savner at kunne løfte tungere end jeg gør pt. Hjemme har jeg dog lidt trænings udstyr, men det er trods alt begrænset. 



Min kamera rulle inkluderede også denne smukke buket. Jeg er ihvertfal pænt tilfreds med den. Det endte med at jeg måtte binde den selv, da butikkens binderske var gået for dagen, men jeg er nu pænt tilfreds med resultatet selv.

Ingen kommentarer: