fredag den 25. september 2020

Fredags favoritter og planer for weekenden #5

 Havde et virtuelt møde igår på arbejdet (en ting som virkelig er blevet meget mere anvendt her i Covid-19 tiderne), hvor en kommenterede, at denne uge da virkelig var strøget af sted.

Normalt synes jeg det, men lige denne har nu føltes lang, og jeg må indrømme, at jeg er sååååå glad for at det er weekenden der banker på, og ikke en ny arbejdsuge. 😁

Vi skulle have ses med et vennepar lørdag aften, men de havde fået dobbelt booket sig selv, så nu er lørdag aften uden gæster. Hvilket passer mig så fint. Her i morgen lørdag tager vi et smut i skoven. Ned til shelteret hvor man også kan lave bål, hvilket vi alle elsker. 

Derudover tænker jeg, at vi kan så gå på rov efter kastanjer, flotte nedfaldne blade og andet sjovt til at bruge kreativt næste weekend. Søndag skal vi til fødselsdag og så er den weekend ellers gået. Jeg mangler også stadig at få plantet noget i de blomster kasser min mand har bygget. Jeg har fået købt jorden, og en del blomster. Så det skal jeg også nå i weekenden. Det skal bare være denne! Nu har det ventet alt for lang tid.

Dog hører jeg i vejrudsigten, at vejret for weekenden mere eller mindre kun byder på regn. Jeg har svømmehal og æbleplukning i baghånden mht hvad vi kan lave, hvis det skulle blive for dårligt vejr til at være i skoven. 

 

En favorit er hjemmelavede pizzaer, hvilket vi skal have i aften. Det glæder jeg mig til. Pizza og en god rødvin, familie hygge og en lille film. Det lyder som en super aften i mine ører. 




Det er lige før at min næste favorit passer til pizzaen.. for man kan vel drikke champagne til alt - eller? 😆

Vi var jo til konfirmation i sidste weekend, og sikke en skøn champagne vi fik. Den har jeg nu erhvervet mig 4 stk af som står i skabet. Man ved aldrig hvornår man får lyst til et glas champagne. 

Det er nu lidt skægt fordi for vel en 15 år siden kunne jeg ikke fordrage champagne, men jeg tror det er kommet med alderen og fornuften om, at det altså er en bedre varer når de er dyre, end når de er noget billigt sprøjt. Pris og kvalitet hænger sammen. 



Idag er regnen kommet efter ret så mange tørre dage. Det er nu hyggeligt med lidt regn engang i mellem, og vejret idag har gjort, at det er blevet mørkere tidligere end normalt. Det at tænde levende lys er også en af min ynglings ting. Så det kommr med under favoritterne.

Nej vi har det ikke tændt hver dag, og jo jeg ved godt at de sviner mht det sod der kommer fra dem, men vi kan nu alligevel godt lide at have dem tændt engang i mellem. I aften ved jeg da helt sikkert at vi skal have dem tændt. Jeg synes bare det skaber hygge, og som dansker elsker jeg hygge.. fint ord ik ? Hygge 😊


God weekend !!



Ingen kommentarer: