tirsdag den 29. september 2020

Opdatering på HelloFresh

 Nu har vi kørt med leveringer fra HelloFresh i 3 uger, og jeg kan bedre komme med kommentarer på hvad jeg synes om det.

Altså jeg startede med at sige ok til, at få det leveret mellem 17-21.00 fordi jeg nok naivt troede, at det så ville blive leveret deromkring kl 17. Det gjorde det den første gang, men anden gang måtte jeg hive noget op af fryseren og være kreativ, fordi det først blev leveret kl 20.30. Ikke jordens undergang, men jo bare ikke lige noget jeg var forberedt på.😁

Det gjorde, at jeg dermed ændrede leverings tid til mellem 12-17.00. Det leveres mandag, og vi kan gå i krig med den første dag allerede mandag aften. Hvilket passer os super godt. Mandag er nemlig svømmeaften, og vi er først hjemme efter kl 18.30 ish.

Jeg synes, at det har været rigtig fine varianter af retter vi har fået, og det hele har smagt super fint. Noget af det har dog godt kunne godt bruge lidt flere krydderier i (efter vores smag), men det har været fedt at få leveret 3 forskellige retter (som jo dog skal laves osv), så man ikke har behøvet at stå nede i supermarkedet og tænker over hvad man skulle handle ind til. 

Det har også været super fedt, at jeg dermed kun har skulle handle ind til en ½ uges aftensmad. Det fungere ihvertfal lige pt, og man kan gå ind og vælge i mellem en del forskellige retter. Jeg er som sagt tilmeldt 3 dage, og de kommer op med deres bud på de 3 forskellige retter. Jeg kan så derefter, vælge nogle andre i stedet, hvis jeg ønsker det. 

Det har jeg benyttet mig af, for vi er ikke fan af snitzler, samt vi er heller ikke interessert i kun at få 3 gange kylling.

Eneste minus indtil videre har været, at der nu 2 gange har mangle ingredienser til nogle af retterne. Den første gang manglede der gulerødder og ananas. Gulerødder har jeg selv i køleskabet, men ananas er ikke lige den slags frugt vi ligger inde med til hverdag. 

Her gang nr 3 de har leveret, har de manglet 2 peberfrugter. I princippet ikke fordi det er særlig meget, men det er mere det med, at man forventer at få leveret det præcise antal til at kunne lave retterne. Jeg forventer, at jeg ikke skal ligge inde med en masse i reserve i tilfælde af de ikke få alt med.
Så lige der er jeg ikke tilfreds. Jeg håber det blot har været et par gange som har været "ups'er", og at vi ikke støder på mange flere af dem.

Omvendt ved jeg også at dette koncept mht at få mad leveret, kun er noget vi kommer til at køre med i en hvis periode. Det kommer jo ikke til at være sådan her for evigt. På et tidspunkt bliver man træt af det - eller det forventer jeg at vi (nok mest mig som bliver træt af det) gør. Indtil videre fungere det og vi lader det køre noget tid endnu.




Ingen kommentarer: