fredag den 2. oktober 2020

Fredags favoritter og planer for weekenden #6

 Så er det sørme fredag igen. Sidste uge følte jeg ikke gik super stærkt, men jeg skal da lige love for, at denne endnu engang er spurtet af sted. 😃

Altså hvis du spørger mig, så tænker jeg, at det jo er en super fin ting at dagene flyver af sted og man ikke keder sig. Ikke at der er noget galt i at kede sig - på ingen måde. Det er kun sundt engang i mellem at gøre det.

Det er mere det der med, at jeg ikke altid føler jeg når det hele.. 😆 Alt det jeg gerne vil. 

Sidste weekend kom vi en lille tur i skoven, og jeg fik da også samlet lidt blade, grene og andre små ting som kan bruges til lidt kreativt. Vi nåede bare ikke at være kreative med det. Denne weekend skal vi ud og finde kastajner. Nu er de nemlig faldet ned, så af sted med os. 

Jeg tænker vi også skal få lavet noget kreativt og det bør der være mulighed for. Vi har ikke de helt store planer for weekenden. Jeg skal træne lidt. Vi skal spise sammen med et vennepar. Der er stævne på den gård hvor jeg rider, hvor jeg bla fredag skal se en anden pige starte dressur på den hest jeg rider på til hverdag. Søndag er der stadig stævne - de lidt højere klasser, så der skal jeg evt ses med en veninde og vi skal sidde og kigge lidt med på sidelinjen på de dygtige ryttere. Jeg skal selv ride søndag, men ikke stævne.

I november afholder de spring stævne og jeg går og overvejer at starte en lille klasse. Dvs bare 30 cm spring. Vi er slet ikke til højere spring, og i skrivende stund ved jeg ikke engang om vi kommer til at melde os til. Jeg skal lige have prøvet et par spring i den højde på ham, for lige at vurdere, om det er noget vi ville kunne. Den skulle efter sigende blive ret så glad og frisk, og dermed sætte turboen til. 

Det må jeg derfor lige selv afprøve for at se om det er noget som er styrbart eller ej.

 

En af mine favoritter for tiden er denne drink. Jeg blev introduceret til den sidste efterår - faktisk til en Halloween fest, og ja spørg mig ikke hvorfor jeg ikke har smagt den før. I don't know - men helt tosset ihvertfal at jeg ikke har stiftet bekendtskab med den før, for den er da bare mega lækker!


 

En anden er friske blomster. Hvis jeg havde råd, så var jeg gerne tilmeldt et blomster abonnement som sendte en buket friske blomster hjem hver uge. Desværre er penge pungen ikke lige til den form for udgifter.

Denne fine buket har jeg selv bundet og valgt. Personligt synes jeg den blev ret så fin, men hey - det skal jeg jo synes når jeg selv har lavet den.

Sidst men ikke mindst, så kan jeg godt lide at spille spil med ungerne. Ikke online spil på computer/ipads/mobil. Nææææ brætspil eller kort spil. Spil som du kan røre ved. Du ved som man i "gamle dage" spillede.

Lillebror fik dette fine Rasmus Klump ludo spil som vi havde med på ferien i sommers. Det er så hyggeligt at sidde alle sammen og spille. Min mand er dog ikke super fan af det (spil har aldrig sagt ham noget), men han gør det for familien og det sætter jeg pris på. 

En lille ulempe ved lige netop ludo er at det som regel tager pænt lang tid at komme igennem, og det er ikke altid at ungerne gider spille sååååå længe, men vi får det spillet engang i mellem, og når vi gør så er det bare drøn hyggeligt!



Håber du får en skøn weekend !!


Ingen kommentarer: