fredag den 23. oktober 2020

Fredags favoritter og planer for weekenden #7

 Måske bemærkede du, at der ingen fredags favoritter var sidste fredag? Jeg valgte at holde helt fri og nyde familien. Jeg havde et par dage i efterårsferien hvor jeg havde taget fri. Det var skønt.

At jeg så lå små syg alle dage var knap så skønt, for det gjorde at vi ændrede lidt på planerne. Jeg forsøgte at koble af, slappe af og få drukket en masse the og godt med ekstra vitaminer i de dage. 

Vi fik jo stadig lavet en del, og vi havde nogle skønne dage. Vi var bl.a. på naturlegepladsen og grille pølser inkl brød over bål, fik leget en del og sluttede af med ristede skumfiduser som S'moores. Mest bare grillede skumfiduser, for det er det vi synes er bedst, men jo det blev også til et par S'moores. 

Vi fik lavet kastanjedyr (endelig!!) og andet kreativt med limpistolen. Jeg fik bestilt en kasse med lidt krea ting i som kom om fredagen, så det var helt perfekt. Jeg skal vist igang med at lave mig et lille lager, for der er sørme mange ting vi stadig mangler.

Vores vindues karm er pt pyntet fint med kastanjedyr og "rullinger" 😊 Så hyggeligt.


Denne weekend skulle vi have haft gæster på besøg, men de har aflyst. Æv æv. Vi kigger faktisk så småt efter hund, og jeg har overvejet om vi istedet så skulle tage et smut på besøg hos en avler her i weekenden i stedet. Det er en som ligger i Jylland, så der et stykke vej dertil. 

De fleste avlere kommer nok til at ligge i Jylland, men vi kigger nu også efter dem som ligger på Sjælland således, at transporten trods alt ikke bliver 1000 kr, bare for at kigge på evt kommende hundehvalp. 

Jeg vil på naturlegepladsen igen og lave bål og hotdogs - hvis vejret er til det. Det er så super hyggeligt på denne årstid når skoven er så smuk. Shit der var også nærmest propfyldt sidste weekend, men det var vel at forvente når vejret var godt og det stadig var efterårsferie. Den kommende weekend her håber jeg at der vil være færre derude, men man kan jo aldrig vide sig sikker, dog er den dejlig stor så man føler ikke man sidder i nakken på hinanden.

 

 Det at tage på naturlegepladsen passer perfekt med en anden favorit - nemlig efterårets farver!

 

 Det er jo i weekenderne vi har lidt mere tid, og det er faktisk super lang tid siden (vi har ikke fået siden vores sommerferie faktisk), så jeg tænkte at vi i denne her weekend skal have en af favoritterne. Nemlig pandekager. Man kan jo spise det med salat & kødfyld, med is, med sukker og syltetøj, med chokolade eller med noget helt andet. Det er vel kun en selv som bestemmer hvad man vil have i. Vi får det med mellemrum som morgenmad, men som sagt så har vi ikke fået det siden i sommers.

Så det er vel ok at få i denne weekend 😁

 

 
 
 
 
 
Det sidste bliver vores kastanjedyr. Jeg forsøger at være kreativ med ungerne, og jeg synes det går nogenlunde. Vi er slet ikke så kreative som så mange andre på sociale medier, men jeg har det helt fint med at det ikke er mig som opfinder det, men at det i stedet er andre, og hvor vi så bliver inspireret til at lave samme. 
Jeg så forleden hvor de havde lavet hjemmelavet "slim" som ik var slim, men en blanding mellem modellervoks og slim. Af bare 2 ingredienser. Kartoffelmel og balsam, men hvor ungerne synes det var skønt at sidde med. Det vil vi også prøve på et tidspunkt. Denne weekend skal vi dog lave græskar og hvis vi så også skal på naturlegepladsen, så når vi ikke alt. Så er det godt at man kan lave det en anden god gang.
 
 
 









Ingen kommentarer: