fredag den 30. oktober 2020

Fredags favoritter og planer for weekenden #8

 Som nævnt i et indlæg tidligere i denne uge, så kommer vi ikke ud og rasle til Halloween. Jeg nævnte også hvilke ting jeg havde i tankerne vi kunne lave i stedet, og i skrivende stund ved jeg ikke nærmere om hvad vi ender med. Måske det hele - måske intet af det. Eller måske noget helt 3.


Det har været en hektisk uge. Hold nu op. Jeg har været hjemme sent (fordi jeg i denne uge har været inde forbi arbejdet og ikke arbejdet hjemmefra i de dage), og har ikke kunne nå at træne når jeg kom hjem, inden aftensmaden skulle laves osv.
Jo naturligvis var der tid til at træne efter aftensmaden, men jeg har simpelthen været død træt og haft en del hovedpine. Jeg har ikke orket det. Onsdag aften valgte jeg at slappe af med tæppe, tøsefilm og en lille håndfuld slik på sofaen fremfor træning. Har jeg dårlig samvittighed? Nej ikke lige denne uge.

Jeg går ind for at man skal holde sine rutiner (for det er dejligt for ens hjerne ikke at skulle tænke for meget over det), men jeg går også ind for at man skal lytte til hvad kroppen vil/fortæller. 

Denne weekend skal jeg have trænet lidt og jeg ved at energien også vil være der, for når jeg holder en del trænings frie dage, så er motivationen hurtigt tilbage til mere træning. 


En af tingene ved den her corona tid, er det med, at vi arbejder meget mere hjemmefra. Vi startede jo ud med slet ikke at måtte komme ind på sit arbejde, og det kørte min arbejdsplads med i lang tid. Der er så langtsomt blevet åbnet lidt op for at vi kan komme lidt på kontoret. Jeg har været en af dem som har benyttet sig af dette. Jeg synes det er rart at kunne begge dele, men jeg er virkelig også fan af at arbejde hjemme. 

Jeg er super glad for at være hjemme specielt på de dage hvor mailboksen nærmest springer af ubesvarede mails, og to-do-listen er hammer lang. Der er det en befrielse, at arbejde hjemmefra. Jeg vil gå så langt at sige at det er en favorit at kunne arbejde så meget hjemmefra.


En anden favorit er denne ret, som vi lavede i løbet af ugen. Den kan næsten ikke blive nemmere end det.

Pasta med ristede svampe, rød løg, lidt fløde og masser af parmesan ost. Jo jo også lidt salt & peber, men det kommer jo altid i.

Mums - den var super lækker, og den smagte af noget selv med de få ingredienser. Den tog seriøst ikke mere end 15 min at lave, og så mættede den godt. 

Du vil nok erfare, at mad billeder vil komme på disse indslag. Både fordi jeg elsker mad, men også fordi jeg elsker at lave maden.

Den sidste favorit jeg vil nævne idag er træning via Youtube.com

Jeg synes virkelig der er meget godt. En masse gratis træning og en masse fine serier af programmer som giver sved på panden. Lige for tiden kører jeg Heather Robertson og hendes videoer igennem. Jeg vil endda snuppe en her om lidt, for som skrevet ovenfor så har denne uge har været sløv hvad gælder hjemmetræning og det går ikke. Det dutter ikke at komme ud af den gode rutine jeg ellers lige var kommet i.

Så jeg må igang....

Kan du nu have en rigtig god weekend !

Ingen kommentarer: