onsdag den 28. oktober 2020

Hvad jeg glæder mig til her i løbet af efteråret #2

 Efterår betyder jo også græskar sæson, og som altid forventer jeg at vi får lavet et par stykker. Det plejer nemlig gerne at være sådan, at når de ser de første græskar i butikkerne, så starter spørgsmålene om hvornår vi skal lave vores.

Jeg synes faktisk også det er enormt hyggeligt at lave græskars som kan stå udenfor. Det gør vi hvert år, og ungerne har også allerede sagt at vi skal igen i år. Jeg venter bare lige med at købe dem, og køber så tæt på Halloween som muligt, for med disse milde og varme temperaturer, så holder de virkelig ikke længe når de først er skåret i. 

Græskar betyder jo også mad med græskar i. Måske vi skulle have en omgang suppe den ene dag, eller bagte græskar stykker til som tilbehør til aftensmaden. Det er skægt, så populært græskar er i ex USA. Der spiser de virkelig græskar i alverdens afskygninger. F.eks en græskar smoothie, en græskar milkshake, eller alverdens kage versioner og naturligvis som mad "tilbehør" eller som suppe.

Jeg glæder mig også til at se naturen skifte farve. Det er så pokkers smukt synes jeg, når blandene skifter farve og som rytter, så elsker jeg at ride en tur i skoven og bare blive bombaderet med farveindtryk. 

Det er jo i et lidt andet tempo end hvis man er på gå ben, så det kan nogle gange godt opfattes anderledes. Det er lidt sjovt faktisk. For er man på egne ben, så kan man rigtig nulre af sted og sparke til blandene undervejs, hvorimod på hesteryg så flyver det meget af det lige forbi, men samtidig i en anden højde end gående. Det er ihvertfal bare 2 forskellige sanseindtryk man får. 


Det lyder måske skørt, men jeg glæder mig også til at kunne have lange bukser på, kjoler med strømpebukser og varme trøjer på. Ikke fordi at jeg ikke har nydt sommeren for det har jeg i den grad, men jeg synes at hver sæson har hver sine små ting som gør dem ret så dejlige. Sommertøjet er jo ikke samme som mit efterår/vintertøj, så det kan næsten føles som en ny garderobe man tager hul på (og så alligevel ikke for stod i morges og tænkte "arrgh... jeg trænger til nyt tøj", men er der ikke altid en undskyldning for at få nyt tøj?😆).

Jeg har også erhvervet mig lidt nyt tøj her over de sidste par måneder. Jeg forsøger at få lysere farver ind i min garderobe. Ikke fordi jeg ikke kan lide de mørke, men jeg synes det er et forsøg værd og jeg tror på at det vil gøre en indflydelse på mit humør når man tager det på.
Man kan da ikke være i dårligt humør når man har tøj som bare skriger lyst, sommer, glade farver og måske endda "her kommer jeg".. 😉😏







Billederne er alle fra Pinterest.com



Ingen kommentarer: