tirsdag den 22. december 2020

Lockdown inden jul...

 Som nævnt kort i det forrige indlæg, så fik jeg en kende små panik da den kære Mette informerede om, at alle storcentre skulle lukke ned til efter nytår. Dette var naturligvis mest pga jeg ikke havde fået købt alle julegaver på daværende tidspunkt. Jeg små panikkede ikke, over at vi nu alle skulle være hjemme.

Been there - done that! Så det, at vi alle ville være hjemme og helst indendørs, var jo noget vi havde afprøvet før og med ok succes. 

I skrivende stund har jeg ikke været udenfor en dør i 2 fulde dage, og var det ikke fordi at vi er nødsaget til at handle pga tomt køleskab, så var jeg nok heller ikke kommet undenfor en dør idag. 

Jeg har planer om, at vi kører en tur til Tisvilde strand d. 24/12 og får gået en ok lang tur. Altså hvis det ikke står ned i stænger, for jeg er ikke så meget frilufts menneske til at jeg gider gå langs stranden i pis-øs-regnvejr. Heller ikke inkl paraply eller regntøj. I regnvejr er alt bare gråt og koldt. 😕

Så krydser i den grad fingre for at vejret holder med mig d. 24/12. Billedet nedenfor er taget fra selvsamme strand tilbage i marts måned hvor solen en dag skinnede fra en blå himmel, men det var stadig bidende koldt. Man kan jo håbe på samme vejrforhold på torsdag.


Men jeg indrømmer, at det at skulle fuldtids arbejde samtidig med at ungerne er hjemme giver mig en kende dårlig samvittighed, for selvom den store elsker at kunne få lov til at spille mere computer, så er den lille (dog ikke super utilfreds) en som meget gerne vil underholdes og laves ting med. "du er jo hjemme mor, så vi skal lige lave den her kreating ikke?" 😝

jo .. jo ... lille skat. Jeg får lige sat dig igang, og så må du lige køre lidt frihjul mens mor får lavet noget arbejde. Men jeg er liiiige her og "kigger på".

Kan du mon nikke genkendene til det? Det med at man rigtig gerne vil lave ting med dem, men man jo også samtidig er nød til at lave et arbejde? 

Det med den dårlige samvittighed er jeg dog vist nød til at pakke væk, for eftersom jeg ikke har fri og arbejdet betyder penge i kassen, som betyder julegaver og en bolig at bo i, tja.. så er jeg nød til at lade børn være børn og så ellers være 120% når computeren er lukket ned. 

Og den dårlige samvittigheden skal være pakket godt væk i mens, for det er som det er. Ingen af os har planlagt eller selv "bestilt" Covid-19. Vi må bare få det bedste ud af det. 





Ingen kommentarer: