onsdag den 26. september 2012

Er det snart jul - eller ?

Ja ja.. ved det godt. Der er hele 3 måneder til, og det er skam heller ikke fordi jeg ikke kan vente. Rigtig mange synes jo at det er en helveds tid - det med mørke, jule ræs, julegaver (med andre ord = mange udgifter), selve juleaften osv.
Mig - jeg glæder mig nu igen i år. Som regel så glæder jeg mig til december måned. Jeg har endda fødselsdag i december måned (nu ikke derfor jeg glæder mig, for to be hornest så har jeg aldrig været særlig glad for at holde fødselsdag. I ved - december = alle har 117 andre planer og julefrokoster, som gør at de stort set aldrig kan komme til min fødselsdag... nogen som kan fornemme den bitre følelser jeg har omkring dette ??? hihi... arbejder stadig på det).
Nå men december synes jeg er en dejlig måned. Der er pyntet op i gaderne, i butikkerne, i hjemmene osv. Alle steder kan man se, at folk gør noget ud af det og det er da rart og hyggeligt at se "en verden til forskel".
Der er heller ingen tvivl om, at jeg synes ofte, at det er over vurderet og at det hurtigt kan blive til en form for konkurrence over hvem som har det mest smukke, hippe og über coole hjem. Det er til at brække sig over til gengæld. Sådan skal det ikke være. Man skal pynte op som man selv gerne vil have det og ikke som "bladene forskriver man bør have det".
Hos os der gemmer jeg troeligt år for år julepynten og udvider lidt hvert år. Hertil skal nævnes, at kæresten var ved at falde bag over, da han så alt det jule stads jeg ejede. hihi.. Fair nok - der bør blive sorteret ud i det og alt det som går under "billigt stads" (der findes desværre lidt, da jeg i en jul ikke havde helt så mange penge og der sneg sig lidt ind som bør droppes i år), bør smides ud eller gives væk til andre dårligere stillet.


Der er ingen tvivl om at jeg elsker sommeren og dens lyse aftener, dens varme og den ekstra energi som altid føljer med en sommer, men jeg må indrømme at jeg også er temmelig vild med efteråret og vinteren. Alle årstider har jo hver deres charme.

Efteråret (som vi vist allerede må sige at være i) er smuk med alle dens forskellige farver og det at man nu, kan begynde at tænde levende lys indenfor, gør det bare endnu mere smukt. Jeg er vild med at have levende lys tændt. Det skaber bare den bedste hygge stemning. :-) Synes du ikke ?

Nå men tilbage til det som var intentionen med dette indlæg : Er det snart jul ?? Og grunden til at jeg spørger, er fordi jeg VIRKELIG ønsker mig et fedt kamera i julegave / fødselsdags gave.
Jeg render pt rundt og forsøger på bedste vis at fange de bedste vinkler jeg kan, men med min Iphone. Den tager gode billedere, men jeg ved at de slet ik er i nærheden af hvor gode mine billeder ville være såfremt det var med at ordentlig kamera.
Nu er det jo bare lige det, at sådan et fancy et koster jo liiiiiige et par "bananer"... Hjemme hos mig har vi desværre ingen af disse selv-forsynende-banan-penge-træer. Nøj hvor jeg godt gad det, men sidst jeg tjekkede både inde og ude der stod der ihvertfal intet træ. Så kameraet må ønskes i gave og så er det jo at jeg pludselig synes der er enormt længe til jul.....


Ingen kommentarer: