onsdag den 24. oktober 2012

Hvad svarer man når man bliver konfronteret med info man ikke synes er gode nyheder ?

Det er lidt det spørgsmål min veninde stillede mig igår og jeg må indrømme, at jeg også står og er lidt i tvivl.
Det drejer sig om hendes svigerfar som blev alene for et års tid siden da hans kone desværre mistede kampen mod kræft, som nu har mødt en ny kæreste og har annonceret at de skal giftes.
Se nu tænker du sikkert "jamen det er vel ok at han har mødt en ny og han gerne vil giftes med hende", hvilket det som sådan også er. Det der er hele humlen i det er mere, at det er en kæreste som han har kendt i 3 uger.
Yep - kun 3 uger. Det kan være det er mig som er en snerpet kælling, men i min verden går det lidt hurtigt. Naturligvis kan de være "meant to be" - "the one and only", men jeg synes nu stadig man bør gå lidt mere stille frem.

Hvad siger man til dette? Siger man "ej tillykke, det er da dejligt for ham" (for det er det jo) eller siger man "det går godt nok lige hurtigt frem hva ?" eller noget helt 3 ...
Jeg kom med min egen holdning til det. Nemlig at jeg synes det er temmelig hurtigt og at man trods alt siger ja til noget som ikke er helt lige så let "at slippe ud af" som et kæresteforhold kan være. Jo man kan da sagtens blive skilt, men der kan også nå at ske mange ting i den korte eller lange tid man er gift.
Desuden vil jeg mene, at det er lidt at tage det useriøst hvis man gifter sig, for så kort tid derefter at gå fra hinanden. Det er helt sikkert ikke det de har som formål - at gå fra hinanden om et par måneder, men min mening er bare man bør vente lidt, så forholdet trods alt har bare et par måneder på bagen.

Eller er det mig som er helt forskruet ?

Børnene og svigerdatteren er lidt i vildrede for selvom de gerne vil være glade på hans vegne, så må de også indrømme at de synes han ikke helt virker mentalt ok. Altså nok nærmere små skør ... ha ha.. bliver man ik altid det når man er forelsket ? Tror mere det er det som han er - forelsket og når man er det, så gør man underlige ting og siger underlige ting. :-) Det ved enhver da :-))

Ingen kommentarer: