onsdag den 31. oktober 2012

Supper.. endnu en god ting ved efteråret/vinteren

Ahh... her er endnu en af de gode ting ved vinteren & efteråret - nemlig supper.

Jeg har endnu ikke fået afprøvet så mange forskellige endnu og den næste som skal prøves er en stærk chili inspireret kyllinge suppe. Perfekt til det kolde vejr. Man bliver varmet op indenfra - ahh.... Gratis glæde :-)
Lige i de her dage er det faktisk super tiltrængt med den indre varme for jeg har de sidste par dage været GENNEMKOLD når jeg er kommet hjem.
Naturligvis selvforskyldt .. he he... da jeg har brugt de sidste par aftenen på at ride. Skal igen i aften, i morgen, igen lørdag og søndag skal jeg se på heste..så man må sige at jeg vist får dækket mit ridebehov denne uge. Det er lidt crazy - I know, men det er nu fedt. Omvendt vil jeg også sige, at jeg ikke savner at have egen hest (havde det i 8 år ca), for selvom det er fedt at skulle ride hele ugen, så er det ikke noget jeg har lyst til uge efter uge. Man er hjemme super sent og aftenen går med aftensmad, et bad og så mere eller mindre i seng.
Det er sjovt og acceptabelt for en kort periode, men jeg kunne ikke gå tilbage til at det var min hverdag.
Så jeg nyder det i fulde drag denne uge og tager så "en kold tyrker" i næste uge, men det klarer jeg uden problemer.

Jeg ville rigtig gerne se om jeg kan nå chili suppen i aften, men det kan også være at jeg må "nøjes med" (he he.. som om det er at nøjes.. nææ det bliver vist mindst lige så fantastisk) en jordskokke supper med kammuslinger til. UHMM !!! nam nam
Forleden dag fik jeg lavet broccoli suppe. Det smager super skønt og nøj hvor er det bare ekstremt nemt at lave.
Selvom jeg ikke endnu ikke har afprøvet så mange endnu, så ser jeg frem til at stifte kendskab med mange flere her over de næste par måneder. Bliver spændende.
Hvis du skulle ligge inde med opskrift du synes jeg skal prøve så sig endelig til - jeg er åben for nye indput :-)

Jeg lægger broccoli opskriften ind, med lidt billeder på, i løbet af ugen.

Ingen kommentarer: