fredag den 19. oktober 2012

Efterårshygge...

Denne uge er den offiicielle danske efterårsferie.

Efteråret er begyndt at ramme os og som jeg også skrev i et tidligere indlæg så synes jeg vi går en fantastisk tid i møde.

Min top 5 over efterår :
  1. Farverne skifter på alle bladene. Skoven / naturen er så smuk. Jeg elsker at køre igennem landskabet og se hvordan farverne er så forskellige og den palette af gul, orange, grøn, rød & brun som springer frem. Det at man kan gå ud og finde nedfaldne blade og lave flotte collage af dem eller samle kastanier og lave kastanie dyr eller bare have dem flot opbevaret som deko.
  2. Lys... lys... stearin lys. Kan ikke få for mange af dem. Nu går vi en tid i møde hvor man kan tænde et lige så snart man træder ind af døren om eftermiddagen og det er da skønt.
  3. "Vinterhi"... er lige med bøger, varme tæpper, stearin lys og bagning for mig.
  4. Nu er jeg jo en ride pige, så det at det bliver lidt koldere i vejret synes jeg kun er skønt når jeg rider. Mange vil helst have at det skal være varmt - I know.. jeg er mærkelig, men jeg hader når det er for varmt og man skal ride. Sammen som at løbe en tur i 30gr varme. Det funker bare ik super godt.
  5. Det er næsten ved at blive en tradition at købe et græskar og udhule det. I år forsøgte jeg at være en smule mere kreativ, men der er stadig plads til forbedring. Jeg synes det er så hyggeligt at have det stående udenfor med lys i på de her mørke aftener. Skønt !
  6.  
     Det var lige den hurtige top fem. Der er sikkert andre ting på den næste år eller måske endda den kan blive udvidet til en top 10 ? 
    Hvad er på din top 5 over efterår ?

Ingen kommentarer: