torsdag den 18. oktober 2012

Weekenden står på familie hygge - kun for piger :)

Julen 2011 gav vi min mormor og farmor en "oplevelses gave" i julegave og i denne weekend skal den så indløses. Vi skal en tur til Jylland og overnatte på Kolding Fjord. Spændende :-)
Uhm jeg har aldrig været der før, men det ser smukt og indbydende ud på deres hjemmeside.
Glæder mig faktisk til kun at være sammen med min mor, søster, mormor & farmor. En rigtig tøse hygge tur.

Det hele starter dog lidt tidligt da jeg skal op lørdag morgen kl 05.00 - det skal lige tilføjes at jeg IKK er et morgenmennesker, så allerede nu forsøger jeg at mentalt forberede mig på at den bliver en hård omgang. Jeg skal være hos min mor på Østerbro kl 06.00 SHARP!! ikke et minut efter.. hihi. Sådan lød beskeden.
Fair nok - vi starter nemlig weekenden ud med at prøve den her traktorbus som kører over vadehavet til Mandø. Har aldrig prøvet der før og synes faktisk det lyder som en spændende tur. Det er årets sidste tur og faktisk seneste afgang vi når, så der er ikke tid til forsinkelser i planerne.

Derudover forventer jeg at vi skal ud og gå nogle ture, nok højst sandsynligt på udstilling/museumm, en tur i Ribe Dom kirke, på hotellet har har spa / swimmingpool så den skal helt sikkert også afprøves. Derudover er planen bare hvad vi ellers finde på at ville se & opleve. Nogle gange kan det være en fordel ikke at planlægge for meget på forhånd, men i stedet tage det som det kommer.
Nu må vi se hvad vi ender med at finde på i løbet af weekenden. Ingen tvivl om vi ihvertfald skal hygges os.

Det med at give oplevelsesgaver vinder mere og mere indhug på ønskelisterne hos folk hvilket jeg udemærket kan forstå. Personligt synes jeg det er fede gaver at give, mange gange kan man jo endda selv være med til at nyde dem og det kan være alt fra noget man selv har valgt at finde på, til et gavekort man køber via nettet. Ex via gavekortet.dk, oplevelsesgaver.dk, smartbox, bellevuebox.dk osv
Som sagt kan man jo lave dem selv. Der er ingen grænser. Jeg forsøgt at være kreativ her sidste jul og lavede en kalender gave ting til min søde kæreste. I hver låge (der var 4 stk) kunne det så være alt fra en middag inkl lille gave til en omgang hovedbundsmassage.
Hvad jeg nu lige synes jeg kunne forkæle ham med og hvad jeg regnede med at han ville sætte pris på. Ex så fik han også en ordentlig bøtte mandel olie og ja den må siges at være blevet brugt siden, for det hænder ganske ofte, at han spørger om jeg ikke giver en omgang rygmassage. Tjaaaa hvad man ikke gør for mennesker man holder af :) hi hi
Det får mig forresten til at tænke på, at jeg godt kunne tænke mig på et tidspunkt at tage en lidt mere dybdegående eksam/kursus i massage. Det er noget som jeg selv synes jeg er god til og som jeg kan lide at gøre.
Meget overrasket blev jeg da også da kæresten så forleden sidder og siger "gør det ! Tag kurset, meld dig til". Lidt paf sidder jeg og kigger på ham - "ja, det vil jeg da også smadder gerne skat, men det koster hurtigt 13.000 kr (eller mere) og det har jeg ikke lige stående på kontoen"....
Forestil dig så hvor endnu mere paf og måbende jeg ser ud da han så glad og smilende svarer "jeg vil gerne give dig de penge, betale for at du kan gøre det. Hvis det er det du vil og har lyst til".....
What ?? For real ?? Jeg havde lyst til at hoppe op og ned i sofaen (men gjorde det ik - vi var ude hos nogle gæster) af bar glæde. Glæden blev en smule mindre da vi kørte hjemad og jeg fandt ud af at pengene ville være som et lån, men hey - hvis jeg får denne uddannelse så ville jeg jo tage nogle klienter ind og dermed kunne betale ham hurtigt tilbage. Ikke dårligt... ikke dårligt.
Så jeg skal igang med at kigge lidt mere på hvor man melder sig til, hvor meget det præcis koster, hvor lang tid det tager osv.
Men HALLO.... hvor fedt er det lige ?? Jeg elsker sgu min kæreste for at opmuntre mig til at gøre noget af det jeg elsker / holder af. Det er sådan kærester skal være mod hinanden !! Tak skønne du :-)

Ingen kommentarer: