torsdag den 15. august 2013

Mysli.. igen igen.. :)

Jep - så blev bøtten med mysli tom igen igen. Dermed tid til en ny omgang.

Jeg lavede lige en ny portion og tog noget med over til svigermekanikken, som jeg kunne nyde på min morgenmad. De er nemlig mest til morgenboller og da jeg jo helst holder mig væk fra brød, så laver jeg gerne min egen portion af græsk yogurt, frisk frugt og egen mysli.

Hi hi hi... der kom en del blikke og kommentarer "uhmm hvor ser det lækkert ud det du får". Jaaa og det smager skønt, mætter længere end en lys bolle og jo det kan uden tvivl se indbydende ud.

Her er hvad min sidste portion indeholdte:

100 gr mandler
70 gr hasselnødder
50 gr valnødder
30 græskarkerner
50 gr hørfrø
1 spsk kakao med top (madlavningskakao)
70 gr rosin/tranebær/morbær/gori
50 gr tørret abrikoser
35 gr Chia frø
kanel (drøs så meget du har lyst til på)
1 tsk stevia

Hak nødderne, rist dem på panden inkl lidt olie (meget gerne kokosolie hvis du har det).

Hørfrø & græskarkerne skal ikke have så lang tid og vær opmærksom på, at har du for varm en pande så "popper" disse :)
Tilsæt stevia, kakao og kanel, rør rundt.
Hak abrikoserne, tilsæt abrikoser og frugtmixet. Når det er kølet af det hele så tilsættes chia frøene.

Hæld i en lufttæt beholder. Det kan snildt holde sig 14 dage.... hvis altså det ikke er spist inden da.. he he.. det er det ofte hos mig - I love it !!!


Ingen kommentarer: