fredag den 2. august 2013

En god omgang træning !

Av av av... normalt vil jeg gerne være øm i musklerne efter en omgang træning, men at have nærmest ondt - det er ikke fedt.
Jeg fik lavet enten øvelsen forkert eller bare overanstrengt mig da jeg lavede squat med stang sidst, for er du gal jeg havde små ondt i ryggen/lænd i 4 dage derefter. Ikke super smart :(

Som sagt tidligere så er jeg blevet temmelig hooked på mest at dyrke vægt træning og stort set intet cardio. Jeg varmer altid op med 10 min på crosstraineren for fuld skrue (eller så max som det nu kan være når man lige starter... ) og hopper så videre til vægtene bagefter.

Love it !!


Jeg har jo selv efterhånden læst det mange steder, men derfor nu alligevel at opleve det på egen krop er skægt.
Hvad snakker hun om??? 
Jeg snakker om det, at man ikke længere behøver at lave maveøvelse efter maveøvelse for at træne maven. Det er fantastisk. Jeg er ikke fortaler for, at man ik skal have noget som helst som hedder mave, men jeg er fortaler for at man ik behøver at fokusere på det.
Min mave er stadig ikke en 6-pack og nej jeg er ik mega tilfreds med den, men omvendt hader jeg den ik. Den er som den er, med det træning jeg lægger i det. Det fede er jo så, at selvom jeg ikke har trænet mave længe så kan jeg alligevel fornemme forandringer. Det er jo skønt !!

Jeg forsøger såvidt muligt altid at have en shake eller protein bar klar til efter træning. Jeg har bemærket en forskel hvis jeg ikke har og når jeg har. De gange jeg ikke har været forbedret, er jeg klart mere øm i mine muskler end de gange hvor jeg tilføjer proteiner lige efter træning.
Endnu har jeg ikke udvidet mit protein/tilskuds lager, så jeg kører stadig "kun" på Whey protein pulver som shake.
Jeg har pt 2 varianter - choko & vanilie. Uhmm de smager super godt begge 2 :-)

Jeg leger lidt med tanken om at sætte mig et mål (som hedder inden jul - for jeg ved det kommer til at tage tid), om at kunne lave min 3 pull ups - uden bånd. Som det ser ud nu, så kan jeg lave 5 stk MEN... ik fra strakte arme fra starten. Jeg kan sætte en stol hen, løfte mig op, sænke (og have benene oppe så jeg IKKE rører stolen igen) ca 5 gange... men jeg kan slet slet ik løfte min tunge krop fra når jeg hopper op og skal have fat i håndtagene og derefter trække sig op.. ha ha ha.. jeg hænger sådan der lidt halvvejs oppe ... ikke et særlig kønt syn.
Mig som ellers ikke er mega slap.. Hmm.. working progress - what can I say :)

Det med at løbe - det kommer jeg aldrig til at blive god til, så jeg har opgivet at have et mål om at løbe hurtigere og få min tid ned. Jeg har alt for ofte ondt af en tur (ikke de sidste par gange), men det gør det bare ikke sjovt. Så er det federe at tage 8-12 rep af forskellige vægt trænings øvelser og kunne udfordre sig selv til at øge antal kg.
Sådan har jeg det ihvertfal pt !!! Jeg er slet slet ikke der hvor jeg kan løfte 75 kg i squat.. er heller ik sikker på at jeg kommer dertil - det er pt ik mit mål :)
Eneste mål er at blive mere tonet, mindre fluffy og nyde det undervejs. Dvs tage mine fridage når jeg har lyst, nyde mit glas rødvin på en lørdag aften og spise is om sommeren. Så jeg forventer ik mirakler på ingen tid og uden lidt indsats ;)

Ingen kommentarer: