tirsdag den 6. august 2013

Opdatering på "ingen brød, ris, pasta & kartofler"

Jeg er stoppet lidt med at tælle hvad uge det er nu, men jo det kører stadig. Jeg forsøger stadig såvidt muligt IKKE at spise pasta, ris, kartofler og brød.
Naturligvis er der dage hvor jeg ik helt kan "komme udenom" eller dage hvor jeg mest har lyst til en morgenbolle. Dog er det yderst begrænset.

Hvad savner jeg mest ?? Pasta og brød !

Hvidløgsflute .... uhmm... I love it ! Eller et stykke brød med ost eller hjemmelavet oliventapanade :-)

Jeg har slækket på det ganske få gange, og det har jeg det helt ok med.

Her i løbet af sommeren har det været temmelig svingende fra uge til uge, om hvor meget jeg har fået trænet, men jeg er glad for at jeg har holdt vægten og "målene" alligevel.. Der har været plads til is, koldskål, rosévin osv.
Det viser bare, at jeg rører mig nok i forhold til hvad jeg indtager af kcal (og tro mig.. jeg spiser ikke specielt små portioner. Nok nærmere for store.. but I looooooove food !! Kan ik gøre for det).

Nu går vi mod (hvilket er SÅÅÅÅÅ meget øv på mange områder) mod koldere tider og det betyder som regel også at jeg får mere lyst til at træne og rører mig.
Jeg ved ik hvad det er med mig - jeg må være en vandskabning ... jeg ORKER ik at træne om sommeren. Jeg vil så meget hellere på stranden, hygge i haven, se vennerne, læse bog, rytte op, fjolle rundt med min søn eller endda lave havearbejde !
Selv ridning er jeg ikke fan af om sommeren. Jeg har dog stadig redet, men tro mig - jeg er meget hurtigere til at droppe en ridetur om sommeren end de andre 3 årstider. Det med at ride rundt i 24 gr varme på en støvet ridebane inkl alverdens insekter og solen brændende ned på en, mens man rider i lange ridebukser og læder ridestøvler .... det bare så lidt mig :-(

Så gælder det jo om at holde kosten nogenlunde fornuftig og lade sig selv nyde visse ting, men ENGANG i mellem og ikke hver dag. He he.. jo ok, i min ferie blev det nærmest til en daglig is.. og det var mega nice :)

Så status er : jeg følger stadig samme princip og da jeg ikke har været super effektiv mht min træning så har jeg "kun vedligeholdt" formen, men det er helt ok. Sålænge vægten og målene ikke går den forkerte vej, så er rører det mig ikke og jeg savner ikke grotesk noget af det i min hverdag (af maden).

Idag står den dog på styrketræning ... det skal blive godt at presse musklerne ! Tid til at blive øm i kroppen.. !!

Ingen kommentarer: