onsdag den 18. december 2013

December din djævel - du tager fusen på mig hvert år !!

Hvert år tænker jeg "i år der laver du ikke samme fejl som de forrige gange".. ha ha.. øhh nå nej - slet slet ikke. Eller jo :-)


 Består af græsk yogurth, lidt skummetmælk, frosne blåbær og frosne jordbær - Uhmm.. lidt kanel og vanilie sukker på toppen 


Jeg får lavet allllllt for lidt træning for tiden. En del af mig siger "øv altså for pokker". En anden del siger "nå og hva så? du er jo ikke død endnu så stop det selvpineri".
Splittet mellem 2 mindset hva? Hårdt.. I know.. he he... 

Jeg synes dagene springer afsted derudaf, men det vidste jeg godt december måned ville. Hver gang vi rammer 1 december datoen ved jeg bare, at inden jeg har set mig om, så er december overstået! I år er ingen undtagelse.
Stresser jeg ? næææ men jeg synes heller ikke der er tiden til at nyde jule måneden. Lidt trist, og jeg har alt for mange ting jeg gerne vil. Jeg har jo skrevet, at jeg ville bage mine egne pebernødder & vanilie kranse. Jeg har justeret lidt i det - jeg kommer nok IKKE til at bage dem. Ikke nu inden jul. Hvorfor ? Fordi jeg allerede har en ordenligt mængde hjemmelavet chokolade guf og fordi jeg ikke lige synes jeg har brug for de ekstra kalorier.
Jeg er jo ikke fanatisk, men jeg har fået for mange kalorier allerede denne måned og hvorfor proppe ekstra i munden i form af vanilie kranse når man kan lade være?
Det handler jo om at prioritere... jeg har valgt ikke at opprioritere at lave dem og dermed skulle spise dem.
Til fordel for hvad? Det kan jeg ikke sætte fingeren på - lidt af hvert og det hele. (F.eks en kaffe fra Starbucks inkl flødeskum og en lakridsflødebolle. God byttet handel hvis du spørger mig )

Vægten er steget og nej jeg har IKKE været ekstra flittig i træningslokalet og man dermed ville tro at det var muskler. Nope.. ren og skær fedt du gamle. Jeg har en fedt % målings-vægt (eller hvad vi nu skal kalde den) og nøøøøøøøj hvor den viser grimme ting.. ha ha haha.. Jeg forsøger ik at panikke over det. Sket er sket - jeg har nydt dagene og jeg kommer ik til at bruge hele min weekend på at træne 4-5 timer fordi jeg er "bagud" med træning.. Nope den står på ridning, rengøring (hurra - NOT), oprydning, forberedelse og pyntning af jule træ (yeah.. se det glæder jeg mig til) og få styr på de sidste julegave indkøb, samt planlægning af juledagene hvad angår madlavning, borddækning osv.




Se et lille eksempel på de der ekstra kalorier jeg talte om - jeg kan bare ikke gå i Fields og ikke købe en Starbuck kaffe.. helst med både karamel sirup (dog kun 1 pump) og inkl flødeskum.
Her burde man nok droppe den ik ? Nææææ.. ha ha.. ikke mig. Så ja jeg er selv skyld i min ekstra kcal som sniger sig ind på kroppen. Lige pt sidder de og hygger sig på hver sin side delle omkring mavsen. Forsøgte at tale med dem igår - de ignorerede mig totalt !!!
Mega flabbet siger jeg bare.. ha ha ha.. ej de hygger sig og kommer sørme nok til at hænge ved henover julen. Vi må se ad - mirakler er sket før :-)

Ingen kommentarer: