onsdag den 11. december 2013

Hurtig, nemt og super lækker aftensmad

Onsdag sidste uge var jeg mega sent hjemme (læs: kl 21.00) og maven skreg nærmest af sult. Det er mega dumt at gå sålænge uden mad for det resultere alt for ofte i at man overspiser når man så får tilgang til mad.
Hvilket også var lidt hvad jeg gjorde.... men det må jeg jo så bøde for efterfølgende og forsøge at udligne.

Aftensmaden skulle helst være en af de hurtige for ellers ville det jo blive til nat mad, så den stod på wok med tigerrejer.... UHM.... elsker sådanne slags aftensmad. Vi laver så også altid en stærk version, så man får både masser af grøntsager, fisk og SMAG !!







Vi havde dette i:

½ squash
2 gulerødder
En del små broccoli hoveder
Champignon
Hvidkål
1 tsk thai grøn karry
Hakket frisk ingefær (en stor klump)
2 fed hvidløg
1-2 spsk østerssovs
1-2 spsk fiskesovs
350 gr store rejer
Olie

Vi starter altid med at svitse hvidløg og ingefær sammen med karryen i olien. Derefter tilsætter jeg gulerødderne (da de jo skal have længst tid), så champignon, hvidkål og broccoli & squash. Rejerne kommer i til sidst. Varm det hele igennem. Du kan jo smage på om du synes at champignon er færdige osv. Jeg holder ikke øje med hvor længe det får, men kigger på hvornår det ser færdigt ud.

Ingen kommentarer: