onsdag den 4. december 2013

December måned - måneden for en lille squat challenge !

Hvor mange af jer kan huske, og var med på squat challengen tilbage i maj måned ?

Det er jo ved at være et par måneder siden og personligt har jeg ikke været såååååå dygtig til at holde det ved lige. Derfor tænkte jeg, at en lille opfriskning her i december måned ville være lige præcis det vi har brug for.

Desuden, så tænk på hvor meget fastere din popo bliver til når nytårs kjolen trækkes over hovedet... ja ikke dårligt vel? he he...

Jeg købte en fin kjole sidste år, som jeg faktisk er temmelig sikker på bliver en genganger dette år og i den vil det kun være en ekstra fordel, hvis ens bagdel fremstår endnu mere fast og veltrænet !!!

Jeg er derfor selv på denne nu her hele december måned. Du er velkommen til at dele dem op over dagen, så du f.eks tager nogle af dem om morgenen, nogle når du kommer hjem og resten lige inden du går i seng.

Husk ENDELIG at være opmærksom på, at få udført dem korrekt. Du ejer garanteret et stort spejl. Stil dig med siden til og tjek ud at dine knæ IKKE kommer udover dine fødder/skosnuder.
Hvis de gør så laver du dem forkert og du skal i stedet komme mere om på hælene og tænke "skovskider-stilling"... ha ha ha ha... Hvem har ikke prøvet at sidde på hug i skoven med bukserne om knæene??? Det er ikke helt samme stilling, men har dem med i baghovedet om ikke andet så bare for det sjove billede :-)

Ej det er super vigtigt, at du får lavet dem korrekt for ellers vil du efter få dage opleve smerter i dine knæ. Belive me. :(
Sørg for at komme godt ned i knæ, men hvor du tænker på at du skal kunne løfte dine tæer - dermed er du nemlig korrekt omme på dine hæle hvor vægten bør ligge.
Du kan evt lave en sumo squat som er en breddere udgave, men som kan være nemmere hvis man er nybegynder.
Stil dig med tæerne peget ud af, en del større afstand end hoftebredde, men sørg igen for at dine knæ IKKE kommer ud over dine skosnuder.
Brug dine arme som kontra vægt, dvs når du sætter dig hæve du dine arme op til skulder højde. Hold dem foran dig hele tiden. Når du rejser dig, sænker du armene.

Du kan se ex her :




Målet er at få en strammere numse og jeg ved fra tidligere, at DET VIRKER faktisk. Du vil kunne se forskel på før og efter de 30 dage.
Du kan jo evt huske at tage et før & efter billede. Jeg skal se om jeg ikke selv kan huske det og så poste dem engang i januar.

Her er et ex på en RIGTIG fin numse - hvis du spørger mig !!!  :)


he he... jeg er ikke langt fra den, men absolut der heller ikke endnu... det er det december måned er til..  Work on that butt !!

Ingen kommentarer: