tirsdag den 31. december 2013

Goodbye 2013 - Welcome 2014 !

Så blev det årets sidste dag !

Nogle gange bliver jeg lidt sentimental på sådanne dage som denne. Tænker på alt det som er sket i løbet af året, tænker tilbage på alt hvad der er sket af highlight for de forgående år. Drømmer mig væk i tankerne om det nye år.
Både dejligt, men det kan også være lidt skræmmende på en og samme måde. (sådan har jeg det)


 Jeg har endnu ikke fået købt noget champagne til at skyde nytåret igang med i aften, men jeg ved allerede nu at jeg går efter den lyserøde variant. Hvorfor ? ha ha ha af den simple årsag at jeg er lidt en sucker for lyserød.. fnis fnis. Man er vel tøset på nogle områder.
Det kan dog tænkes at jeg ikke får fingrene i en, for jeg kommer ikke til at fare land og rige rundt bare for den, men man kan jo starte med et mål. Det skader aldrig.


I år skal vi holde nytår uden sønnen (delebarn og jeg havde ham jo til jul) så vi er inviteret ud til et vennepar. Søde dejlige mennesker, så jeg er overbevist om at det nok skal blive en skøn aften med lækker mad.
Jeg skal stå for desserten og i skrivende stund har jeg endnu ikke besluttet mig for hvad det skal være, men det kunne jo meget vel være disse:

Se - passer de ikke perfekt med min lyserøde champagne? hi hi.. omvendt så skal vi jo ikke have champagnen til desserten. Hm... jeg ved det ikke endnu.
Det kan være det bliver den hurtige løsning med en masse frisk frugt toppet med en blanding af mascarpone og flødeskum samt lidt knuste makroner som bund. Det går man aldrig galt i byen med. Det har ihvertfal været et hit hver gang jeg har serveret det for mine gæster :-)
 


I aften er det tiden til at gøre lige præcis det (læs ovenfor), meeeeen mon ikke vi er så stille og fornuftige (samt gamle) nok til ikke at smide alle hæmninger og i stedet forblive på gulvet skulle vi bryde ud i dans. Jeg tvivler nu på at der vil blive danset, men man skal aldrig sige aldrig :-)

Champagnen bliver ihvertfal poppet ligegyldigt hvad !! 

Ihh tænk hvis man havde sådan en lille knap derhjemme hva?
Ej jeg ville nok ikke få brugt den særligt ofte. Jeg kan godt lide champagne og man behøver en meget lille del før end man kan fornemme boblerne i kroppen, men at drikke champagne hver weekend - nej det gør vi ikke.

Nok om det. Jeg skal videre. Ud og købe ind - finde på desserten, ordnet håret og kastet lidt sminke i ansigtet. Lidt opfølgnings billedere fra dagen og maden vil jeg gætte på komme en af dagene, og du skal da ikke snydes for at vide om jeg endte med at finde en lyserød champagne, eller hvad desserten blev.

Indtil da - ha et brag af en aften. Pas på dig selv og dine nærmeste ! Tak for dette år alle I kære læsere - vi ses på den anden side i 2014 til lige så meget sjov og ballade og skøre indlæg. Jeg glæder mig til at dele året med jer alle. 
Kram kram

Ingen kommentarer: