tirsdag den 12. november 2013

Lidt morgenmads billeder

Jeg forsøger at veksle lidt mellem yogurth og æg om morgenen. Det er ikke helt så ofte at jeg får æg på hverdage da det trods alt tager en smule længere tid at forbedre, samt efterfølgende at gøre rent. :-) Det er ca 2-3 dage ud af de 7 at jeg får æg. Resten er enten smoothies eller græsk yogurth med frugt. Pandekagerne er forbeholdt wekeenderne !!


Her er et udpluk af mine morgenmads versioner :



1 : scrambled æg med lidt cheddarost i, 1/4 squash i skiver, ½ tomat, lidt revet hvidkål/gulerod (rest fra aftensmaden), jalapeños (elsker stærk mad!!!)

2 : Græsk yogurth med frosne hindbær, jordbær, Acai blendet sammen. Tilsat lidt vanilie sukker samt kanel.

3 : Græsk yogurth med lidt vindruer, mandler og friske hindbær. Jeg dryssede lidt kanel på også. 

4 : Scrambled æg med lidt cheddar ost, en lille klat smør, et par brunch pølser, 1 tomat, lidt icebergsalat. 


Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg jo forsøger at køre min kost meget over på LCHF, men jeg tror at jeg er nød til at lave min egen version af det, for jeg kan ikke styre at spise alt det fedt. HA HA HA... styre som i : jeg spiser ALT for meget. Jeg elsker smør, så det har på ingen måde været svært for mig at stege i det eller smide en klat ovenpå for smagens skyld.

Jeg forsøger derfor stadig, at have en del af det sunde fedt inde i min kost, men har måtte skrue lidt ned på det. Det som var fordelen var klart at jeg ikke rigtig blev sulten mellem mine 3 hovedmåltider, hvilket jeg klart kan mærke forskel på når jeg ik får fedt nok. Så bliver jeg nærmest skrup sulten i mellem. Så jeg arbejder lidt videre på hvordan min krop / hovede /mave fungere bedst på hvad jeg spiser.
Jeg læste et indlæg af Camilla fra Fit N Run, omkring det at besøge en diætist. Nu er der jo ikke noget specielt nyt idet, da mange efterhånden har valgt det, men jeg må dog indrømme at jeg for en kort stund overvejede selv at kontakte én for at høre hvad de har at sige omkring min kost. Er bare ikke helt rigtig nået til det endnu.
Jeg aner ikke hvad det koster (har endnu ik undersøgt det, men dem som jeg har set flygtigt synes jeg tager for mange penge for ingenting), men jeg er ikke interesseret i at bruge alt for mange penge på det. I princippet er jeg ikke mega utilfreds med hvad jeg spiser.
Det er jo ikke lige fordi jeg har en skræk for diverse ting som ex. kage, slik, brød og sodavand samt alkohol (rødvin) så det er jo klart min "egen skyld" at jeg ikke får flottere resultater end jeg gør.
Der er ingen andre jeg kan klantre for det... og det vil jeg heller ikke !!!


1: Scrambled æg med lidt fløde rørt i, samt lidt cheddar ost og et par håndfulde frisk spinat. Det orange er en ½ peberfrugt og det "bløde orange" er chili mayo (Åhhhh siger jeg bare. Det smager himmelsk !), 2 små tomater

2: Protein pandekager, 1 blomme i første lag, 1 lille æble i 2 lag. Friske hindbær øverst. Lidt kcal fri sirup til. 

3: Græsk yogurth med hakkede mandler, lidt kanel & vanilie sukker samt frisk hindbær

4: Græsk yogurth med mandler, friske blåbær, friske hindbær og lidt kcal frit sirup.


Spiser du noget af det samme? Ellers kan du måske finde lidt inspiration i ovenstående billeder.

Hvis du har andre lækre forslag til nemme morgenmads løsninger, så kom endelig med en kommentar nedenfor.
Eneste jeg forsøger at holde mig fra er gryn. Dvs at de her fantastisk populærer "overnight oats" har jeg ikke prøvet og kommer heller ikke lige til forløbig. Jeg forsøger jo som sagt stadig at holde pasta, brød, kartofler og ris ude af kosten og det er for mit vedkommende også inkl havregryn. :-)





2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Græsk Yoghurt er det bedste. Spiser du 10% og hvor meget ad gange ca.?

Miranda sagde ...

Hej,
Ja ik - uhmmm græsk yoghurt :) Jeg spiser 10% nu ja (efter jeg har kørt mere over på LCHF) og spiste 2% varianten før.
Jeg synes ik der er har været den store forskel, så jeg ville sagtens kunne hoppe tilbage på 2% varianten. Kan tænkes at jeg gør.
Mht hvor meget - det svinger lidt. Ex idag så var jeg sulten og tog derfor 3 spiseskefulde (med top), samt en håndfuld mandler og en stor håndfuld frisk blåbær.
Jeg har købt en kalorie fri sirup (Walden Farms pancake sirup)som jeg hælder en lille smule på af.
Det smager sååååå godt !
Men ellers så ville jeg evt bruge et dl mål og holde mig indenfor max 2 dl. :)
Håber det var svar nok :) :)

Ha en god dag !!