fredag den 25. januar 2013

Day8 overstået ! Hviledag idag


Igår skulle jeg jo først have redet en tur, men det blev helt aflyst så jeg valgte i stedet at træne og tage Day8
Jeg har jo prøvet samme level i en uge, men armbøjningerne i starten kommer jeg stadig lidt til kort på. Samt ved side lunges / lateral lunges* kaldes det også inkl. Vægte (som er sidste styrkeøvelser). Jeg er dog blevet klart stærkere da jeg tager første omgang armbøjninger i "mande versionen" (du ved - strakte ben, støtter på tæerne).
2 omgang er jeg desværre nød til at tage i ”kvinde versionen” (hvor man bøjer benene og støtter på knæerne).

Side lunges har jeg jo ikke lavet med vægte fra starten, så her på 2 dagen med vægte var der fremskridt, men det brændte stadig det godt i skulderne til sidst. Man ved, at man gør noget godt så, men for pokker hvor kan det være en udfordring at blive ved – presse sig selv osv. Men jeg gjorde det!
Efter programmet, valgte jeg at lave lidt ekstra styrkeøvelser og mavebøjninger. Jeg satte mig ned, hvilede på numsen, løftede benene med knæene bøjet og lavede ”kajak roning”. For lige at spice det lidt op var det inkl en 5 kg vægt i som skulle med fra side til side.

  • Lavede 50 stk og jo indrømme at de sidste 10 stk brændte pænt i maveregionen! af de her "kajak" øvelser
  • Lavede 50 (2*25 stk) arm øvelser med 5 kg i hver hånd
  • 25 side mavebøjning til hver side inkl 5 kg vægt
  • 20 arm øvelser hvor jeg løftede 5 kg hele vejen nedefra og op over hovedet i samme flow
  • 50 mavebøjninger på min bold.
  • 2*25 lunges med twist og 5 kg vægt, men jeg laver et skråt vrid så jeg starter med vægten oppe og ligesom ”hugger” skråt ned modsat samtidig med lungen laves.
  • 12 armøvelser hvor du løfter 5 kg i strakt arm op til øjen højde og ned igen.(du står med armene ud til begge sider og løfter op & ned)

Jeg tog lige en hurtig gennemgang af hvordan det går med målene (altså krops målene) og jeg kan se at jeg total har tabt mig 6 cm !! YES !! Det er dog fordelt over det forskellige steder. Jeg vil ikke lægge tallene ud endnu, først mandag da jeg jo faktisk slet ikke skulle have målt endnu.. Ups ! Men jeg kunne ikke lade være. Jeg blev nød til at have lidt belønning og noget at gå videre med. Jeg mangler stadig total at tabe 10 cm før end jeg når ned på de mål jeg har sat mig.
Kg mæssigt har jeg slet ik tabt mig, men det vidste jeg jo også nok ville ske. Muskler vejer mere en fedt – det ved vi alle efterhånden, så jeg fokusere som sagt mere på hvordan kroppen føles og ser ud.
Jeg har stadig ikke ændret vildt på min kost, men jeg har besluttet mig for at her når denne ”challenge” er slut så tager jeg gerne den her 4-ugers kost omlægning for at smide de sidste kg, MEN - og det er vigtigt at tilføje et MEN – kun hvis jeg ikke har nået mine mål og eller hvis jeg er utilfreds med hvad jeg ser i spejlet.

Det hjælper på det. Altså det med hvad man ser i spejlet. Det går klart den rigtige vej og jeg synes at det er dejligt at se og mærke på mig selv at jeg bliver mere tilfreds med kroppen. Den er jo også i udvikling og det ville være lidt af en Dream come true, hvis jeg ender med at have en dejlig trimmet mave. Det ville være helt sindssygt hvis jeg en dag kunne ende med visuelle mavemuskler. Du ved en 6-pack. Det har jeg aldrig ”ejet”.. jeg mener ALDRIG! Eller ikke en man kunne se.. .ha ha ha.

Her er et lille billede af hvordan ”formen” ser ud pt – dog inkl. tøj. Jeg er ikke lige klar til at lægge ud af mig i bikini – jeg ved ærligt ik om jeg nogensinde kommer dertil. Man skal dog aldrig sige aldrig for jeg kunne godt se for mig, at jeg kunne finde på det hvis der dukker en 6-pack op på mavsen… MEN.. alting til sin tid :-)

se lige bort fra vasketøjs stativet i baggrunden.. :-) Muffins dellen / top maven er den som skal trimmes helt ind, dog er det en familie svaghed at blive mest slap lige der. Både min mor & mormor har samme der. Heldigvis ejer vi alle 3 tynde arme og ben - kan man få det hele spørger jeg bare ? Jeg vil da forsøge mit bedste !!!


Lunges : udfald kaldes det også. Hvis du er i tvivl om hvilken øvelse det er, så søg evt på Youtube.com

Ingen kommentarer: