torsdag den 24. januar 2013

Day7 done - Day8 tonight... Plus fik min DVD igår - yes !

Igår var jo nærmest som jule aften. Jeg fik både mine nye vægte og min trænings DVD.

Vil næsten sige at det var dagens træning bare at slæbe vægtene ned til bilen. Jeg har bestilt et sæt med 5 kg og et på 1,5 kg så kassen vejede da ihvertfald små 13-14 kg. ;-)

Jeg gik igang med min Day7 først selvom jeg havde fået DVD'en. Som sagt tidligere så er det ikke samme program jeg har bestilt som den "30 Day Shred" jeg kører.
Til gengæld tog jeg level 1 (som er godt 20-30 min træning) på den ene af DVD'erne bagefter. Lidt skuffet faktisk, for enten er jeg i langt bedre form end jeg forestiller mig eller også så er lige præcis dette program i særlig hårdt.
Jeg følte ikke at jeg blev særlig forpustet, behøvede ik hvile pause eller sådan noget lignende. Dog var der nogle af hendes bokse øvelser som jeg ikke var helt så dygtig til, så der var jeg nok ik aktiv nok. De viste dem en gang i halv langsomt tempo og derefter var det bare at klø på. Jo tak... ;-) Jeg forsøgte mit bedste, men det kræver vist lige et par ganges tilvænning. Jeg stod ikke stille, men forsøgte at lave præcis det de gjorde, så selvom jeg måske ik gjorde det helt top fint, så var der stadig bevægelse = bedre end ingenting.

Day7 overstået. Sved på panden, pulsen lidt op og igår var så 1 gang med mine vægte. Der var enkelte af øvelserne hvor man bruger arme og ben samtidig, hvor jeg kom lidt til kort selv med mine 1,5 kg vægte. Det vil helt sikkert blive bedre og jeg glæder mig til at kunne se flottere og strammere overarme, samt større muskler end der er nu.

Se selv.. "bulen" er ikke helt så stor - MUSKLEN er ikke tydelig nok i forhold til hvad jeg drømmer om og nej jeg drømmer ikke om bodybuilder arme, men jeg vil da gerne have nogle mere tonet nogle. Dette billede er jo af armen når jeg spænder, så den er ik så spændstig når jeg slapper af i den.

Jeg er da lidt stolt af mig selv over jeg kørte dobbelt program igår, men man kan jo så omvendt sige at det mere eller mindre svarer til en hold time i fitness centret, så mere dygtig er jeg heller ik, men lad mig nu bare rose mig selv. :-) hi hi

På mandag skal jeg nok opdatere med mål for kroppen, men et semi status viser at det stadig kun er i taljen at der er skrumpet noget ind. Forståeligt da der sidder en flot muffin ring de andre steder. Den kræver vist lidt ekstra tid for at "skrumpe ind" :-)

Idag har jeg haft cravings efter slik. Skidt eftersom jeg arbejder på en "chokolade fabrik", men jeg kan dog heldigvis holde mig fra vores chokolade herude, dog var det først da jeg "gav efter" og snuppede et par poletter at trangen til slik blev stillet. Hvor var det nederen at havne i den situation. I morgen skal jeg klart have et noget sundere alternativ med på arbejde.
Vi får frisk frugt om eftermiddagen og jo jeg kunne da sikkert have snuppet mig et æble, men jeg var bare ik på nogen måde sulten og tanken om at skulle placere et æble i den faktisk fyldte mave kunne jeg ikke lige overskue. Der havde det været skønt med et lille stykke 70% chokolade. (det har vi ikke på arbejdet. Desværre :(

I aften skulle jeg have holdt hviledag og i stedet redet en tur, men rideturen er aflyst så hviledagen rykkes til i morgen. Passer nu meget godt for i morgen kommer den til at stå på shopping efter arbejde og så ellers hygge med familien.



Ingen kommentarer: