onsdag den 30. januar 2013

Banan godbider & varm kakao på en regnvejrs dag

Forleden dag lavede jeg disse små godbider. Jeg havde ikke lige tiden til at sætte mig ned og få udregnet hvor mange kalorie der er i hver bid, men det er ikke mange og så smager de dejligt.

De er meget simple. Du skal bruge peanutbutter, banan & lidt alm yogurt.

Skær din banan ud i den tykkelse du ønsker. Bland peanutbutter med yogurt og kom lidt på den nederste bananskive. Læg banan oven på og Voila... færdig.
Simpelt ikke?
Jeg var ikke helt så påpasselig med hvor lige jeg skar mine, så derfor holdt jeg dem sammen med en lille tandstik. Dette behøves ikke, men det gør det samtidig også nemmere når man skal snuppe en :-)

Jeg brugte 1 banan til billedet, 1 spiseske peanutbutter og ca ½ dl yogurt. Dog skal det siges at der var peanutbutter/yogurt blanding i overskud, så du kan sagtens lave i mindre skala. Der går ikke så meget til hver enkel banan hapser :-)

Men de smager dejligt.
Da det nu jo skulle være lidt ekstra sødt på en lidt trist regnvejrs dag, så lavede jeg varm kakao ved siden af. Jeg blandende mest med alm kakao, men for at søde den lidt puttede jeg Oboy i. Et par skefulde til jeg synes den var sød nok. Vi elsker varm kakao - men helst med flødeskum på toppen, og husk på at dette også søder din kakao, så hvis du alligevel skal have flødemums på, så lav din kakao lidt mindre sød.

Ingen kommentarer: