mandag den 14. januar 2013

Full on på hjemmetræningen... starter idag !

Yes - idag er dagen hvor jeg har sat mig for at træne Jillian Michaels 30 Day Shred.
Jeg har bestilt selve dvd'en via amazon, men der går jo lige et par dage så indtil da så træner jeg ud fra hvad der ligger på Youtube af hende.

Jeg har faktisk været i lidt af et dilemma. Skal jeg bare køre på uden selve dvd'en, finde det på youtube og selv sammensætte min kost eller skal jeg bestille dvd'en og følge hendes kostplan?
Nu har jeg bestilt den og så må jeg se om jeg også hopper på hendes kostplan. Jeg er nemlig ikke lige en haj til at følge diverse kostplaner.
Jeg vil jo gerne beholde mit glas rødvin pÃ¥ weekend dagene, men bare gerne have trænet den mavse (og armene) lidt mere op. Sad og lyttede til en foredrag med Jillian hvor en gæst spørger om hvad hun kan gøre nÃ¥r hun ikke vil droppe sin rødvin. Lidt a la mig. Heldigvis behøver man ikke droppe den helt, men holde igen. Drikke sÃ¥ lidt som muligt, sÃ¥ sjældent som muligt. Bahhh…. Det vidste jeg jo godt i forvejen, sÃ¥ der var ikke meget nyt i det.
30 dage er jo ingen tid - vel? Det er ca 1 mdr i hele ens liv hvor man skal indarbejde lidt motion hjemme på stuegulvet i hvad ... 35 min? Det må da kunne klares.
Det bliver jo så en smule mere end 30 dage, da man ikke træner alle ugens 7 dage, men jeg håber på at kunne træne 6 og minimum 5 dage pr uge.
  

En ting var, at jeg gik op i vægt da jeg mødte min søde kæreste, en anden ting er, at jeg ikke var helt så god til at lave min kost om (eller rettere sagt, jeg har intet lavet om) da jeg stoppede med at ryge. Noget tredje er, at vi de første mange måneder af vores forhold fik drukket (læs: hygget) med ALT for meget god rødvin.
Alle disse ting har jo på ingen måde været godt for min krop / min vægt. Det ved jeg. Jeg ved også at jeg de sidste mange måneder måske har spist lidt for mange kager... Jeg ELSKER at bage kager.
Jeg har det også meget underligt med, at jeg evt skal til at stoppe lidt med at bage så meget, når jeg stresser af ved at bage.
Det er rigtigt - jeg formår at stresse af når jeg står der og putter alverdens ingredienser i skålen, når jeg ser kagen vokse sig større i ovnen og når dens sødme rammer min tunge (det sidste er nok meget naturligt eftersom man jo siger, at kroppen har det med at råbe på sukker når den er max stresset).
MEN jeg ved ogsÃ¥ at jeg de sidste 2 mÃ¥neder ikke har trænet sÃ¥ meget, har spist mere (større portioner) OG har ladet mig selv spise masser af gode søde sager her i jule mÃ¥nederne. SÃ¥ jeg ved jo godt at det er min egen skyld. Hvis man skal give skylden til nogen. Jeg kan dog blive sÃ¥ pokkers irriteret over det. Det faktum, at man vitterlig skal KÆMPE for at kroppen holdes i god form. Ha ha ha ha… hvorfor kan den ikke bare blive dejlig trimmet af man slapper af? Ligger pÃ¥ sofaen og læser en god bog?
Det som nogle gange trøster mig, er at vide at vi kvinder nok altid har haft det sådan her. At vi i mange år er blevet farvet af kvinders udseende i medierne.
I går så jeg et opslag på Facebook hvor folk kunne komme med deres kommentarer. Mændene skulle sige hvilken kropsform de gik efter og kvinderne hvilken en de var.
Som om kvinderne ville være ærlige alle sammen – dohh…. Dem som svarede var ”skinny” eller ”sportstrænede”. Hvilket pÃ¥ ingen mÃ¥de overrasker mig. Dem som ikke er det, har mÃ¥ske ikke lige sÃ¥ travlt med at poste hvordan deres krop ser ud.
Tag mig for ex. Jeg skulle have svaret ”flappy”. Det er da ikke noget man har lyst til skal kunne læses af alle om enhver. Eller er det mig som er super forfængelig?

Jeg tror nu nok, at mange ikke ser det samme som mig, altså om min kropsform. (eller også vil de bare ikke kommentere på det. Ved ikke helt hvad som er værst). Nej jeg har ikke anoreksi og nej jeg lider heller ikke decideret af en spise forstyrrelse (jeg forsøger dog at tænke over nogen gange hvad jeg putter i munden, men det er lige så meget reglen som undtagelsen).
Men læser man blade, aviser, medier sÃ¥ stÃ¥r der ogsÃ¥ at man jo kan kigge pÃ¥ sin mor & mormor og se hvordan ens gener ser ud til at ”flaske sig”. Jeg holder meget af bÃ¥de min mor & mormor og jeg sætter stor pris pÃ¥ at ingen af dem er direkte overvægtige, plus at begge har tynde arme / ben, men med dette sagt sÃ¥ kan jeg ogsÃ¥ godt se at alt deres fedt lagre sig lige midt pÃ¥ maven. Lige der hvor ingen har lyst til at det er.
Hmm.. dette indlæg ender jo med at blive en hel roman. Det var ikke meningen, omvendt har jeg behov for at komme ud med mine tanker, meninger, holdninger, udsagn osv.

Så bær over med mig omkring dette. Det er alt sammen en del af mig.

I aften glæder jeg mig dog til at skulle i gang med at træne. Jeg tager level 1 pÃ¥ Jillian Michaels 30 Day Shred. Jeg har prøvet den et par gange allerede, men ikke dage lige efter hinanden, sÃ¥ det bliver sikkert hÃ¥rdt at skulle igang med. Derudover vil jeg nogle af dagene (der hvor der er ekstra kræfter til det), enten fÃ¥ sjippet lidt, lavet nogle ekstra øvelser pÃ¥ min bold, eller taget nogle ekstra ”moves” som Tony Harton laver. Hans ser mega hÃ¥rde ud. Nogle af dem kan jeg ikke helt finde ud af mht selve koordinationen af arme & ben, men jeg forsøger sÃ¥ godt som muligt.
Jeg tager billeder af hvordan kroppen ser ud i dag, hvor jeg nærmest er pÃ¥ min kamp vægt. morgenvægten sagde 62,7 kg - FUCK !!! Men omvendt sÃ¥ er det motivation til at forandre hvad som vises i spejlet. Jeg kommer ogsÃ¥ til at tage billeder nÃ¥r hver uge er slut. Jeg ved ikke helt endnu om jeg lægger dem ud herinde. Det er trods alt temmelig grænse overskridende for mig at skulle lægge billeder ud af mig med forholdsvis lidt tøj pÃ¥… Vi fÃ¥r se ad..

Ingen kommentarer: